مسابقات استانی قرآن خانواده‌های شاهد و ایثارگر در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3594735
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

مسابقات استانی قرآن خانواده‌های شاهد و ایثارگر در مشهد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: بیست‌ونهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر خراسان رضوی به‌ همت معاونت فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در مشهد برگزار می‌شود.

سیدمجید حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در رابطه با بیست‌ونهمین دوره از مسابقات استانی قرآن کریم خانواده‌های شاهد و ایثارگر، ابراز کرد: در این دوره از مسابقات فرزندان و همسران شاهد، ایثارگر، جانبازان و آزادگان حضور دارند.
وی با اشاره به رشته‌های این دوره از رقابت‌ها عنوان کرد: متسابقان حاضر در این دوره در چهار رشته حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم از روز جمعه 15 اردیبهشت در سالن همایش‌های ایثارگران طرقبه به مدت دو روز به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
حسینی گفت: در مجموع 550 متسابق آقا و خانم در این رقابت‌ها شرکت کردند که این افراد از میان 7هزار متسابق در مرحله شهرستانی که در سال گذشته برگزار شد، منتخب و به این مرحله راه یافتند.
وی با بیان اینکه در این مسابقات محدودیت وجود ندارد، افزود: آزمون نیازسنجی برای شرکت در این مسابقه صورت گرفته است، تا بتوانیم استعداد افراد را در رشته‌های مختلف قرآنی کشف کنیم.
معاون فرهنگی ـ‌ اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: گام دوم بعد از کشف استعداد، هدایت کردن در مسیر آن استعداد است که ما از طریق برگزاری کلاس‎های مختلف، فعالیت کانون‌ها و ... اشخاص را در مسیر مناسب هدایت می‌کنیم.
حسینی در رابطه با هدف برگزاری این مسابقات نیز عنوان کرد: هدف از برگزاری مسابقات قرآن کریم خانواده‌های شاهد و ایثارگر، توسعه کمی قرآن بین جامعه، خصوصا جامعه شاهد و ایثارگر است.
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با قرآن، برای خودمان یک تکلیف می‌دانیم که در همین راستا توجه ویژه‌ای به قرآن داشته‌ باشیم.
captcha