مكلف شدن 600 هزار دانش‌آموز سالانه در كشور/ تداوم برگزاری جشن‌های تكلیف دانش‌آموزان پسر
کد خبر: 3594942
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
اسكندریان خبر داد:‌

مكلف شدن 600 هزار دانش‌آموز سالانه در كشور/ تداوم برگزاری جشن‌های تكلیف دانش‌آموزان پسر

گروه اجتماعی:‌ رئیس اداره نماز وزارت آموزش و پرورش از مكلف شدن حدود 600 هزار دانش‌آموز در كشور خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن اسكندریان، رئیس اداره نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری جشن تكلیف دانش‌آموزان عشایر كشور در شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، گفت: سالانه حدود 600 هزار دانش‌آموز در كشور به سن تكلیف می‌رسند.

وی افزود: جشن تكلیف در بخش دختران به دلیل همكاری خوب والدین و برگزاری پی در پی آن، تقریباً نهادینه شده و تقریباً هر ساله برگزار می‌شود و این از كارهای معروفی است كه بعد از انقلاب سنت شده و اجرا می‌شود.

اسكندریان ادامه داد: در بخش پسران چون سنشان هم بزرگتر است و هم از نظر روحی و روانی شرایط خاصی هستند برگزاری جشن تكلیف آنان نیاز به یكسری ظرافت‌ها و نوآوری‌ها دارند، به همین دلیل به پررنگی جشن تكلیف دختران نیست.

رئیس اداره نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه با همكاری حوزه علمیه، ستاد مركزی اقامه نماز و اندیشمندان این جشن‌های تكلیف پسران را برگزار می‌كنیم، گفت: تلاش كردیم تا این جشن‌های تكلیف به‌صورت نو و جذاب برگزار شوند.

وی اظهار كرد: قدم اول در برگزاری جشن‌های تكلیف دانش‌آموزان پسر را مقام معظم رهبری را سال گذشته برداشتند و جشن تكلیف 2 هزار دانش‌آموز پسر منطقه 12 تهران با حضور معظم‌له برگزار شد و در آن تنها دانش‌آموزان با ایشان حضور داشتند و تنها ملاقاتی بود كه در آن نه محافظ وجود داشت نه بزرگسال و تنها دانش‌آموزان و مقام معظم رهبری بود.

اسكندریان با یادآوری اینكه بعد از حركت معظم‌له بسیاری از ائمه در استان‌ها این كار را انجام دادند، گفت: تلاش كردیم تا جشن تكلیف دانش‌آموزان پسر را همراه با آموزش‌هایی برگزار كنیم لذا آن را به صورت اردوی جشن تكلیف برگزار می‌كنیم و در آن مسائل عقاید، اخلاقیات و احكام همراه با برنامه‌های پر نشاط، نو و جذاب را تبیین كنیم.

رئیس اداره نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه دومین دوره برگزاری جشن‌های تكلیف دانش‌آموزان پسر عشایر كشور هفته آینده با حضور 260 نفر از این دانش‌آموزان در تهران برگزار خواهد شد، گفت: تمام این دانش‌آموزان كسانی هستند كه در ماه فروردین و اردیبهشت‌ماه به سن تكلیف رسیدند.

captcha