مسابقات استانی قرآن خانواده‌های شاهد و ایثارگر در مشهد آغاز شد
کد خبر: 3596142
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
از عصر امروز؛

مسابقات استانی قرآن خانواده‌های شاهد و ایثارگر در مشهد آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: بیست‌ونهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر خراسان رضوی از امروز عصر در مشهد آغاز شد و تا 15 اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.

سیدمجید حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در رابطه با بیست‌ونهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم خانواده‌های شاهد و ایثارگر، ابراز کرد: پذیرش متسابقان در این دوره از رقابت‌ها از صبح امروز 14 اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و رقابت‌ها نیز از ساعتی قبل در نویت عصر با حضور فرزندان و همسران شاهد، ایثارگر، جانبازان و آزادگان رسما آغاز شده است.
وی با اشاره به رشته‌های این دوره از رقابت‌ها گفت: رقابت متسابقان حاضر در این دوره در چهار رشته حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم در سالن همایش‌های ایثارگران واقع در هتل ثامن طرقبه در حال پیگیری است و تا نوبت عصر 15 اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.
حسینی گفت: در مجموع ۵۵۰ متسابق آقا و بانو در این رقابت‌ها شرکت کردند که این افراد از میان ۷ هزار متسابق در مرحله شهرستانی که سال گذشته برگزار شد، منتخب و به این مرحله راه یافتند.
وی با بیان اینکه به دنبال کشف استعدادهای قرآنی در این رقابت‌ها هستیم، ادامه داد: همچنین هدایت کردن استعدادها گام بعدی است که از طریق برگزاری کلاس‎های مختلف، فعالیت کانون‌ها و ... صورت می‌گیرد.
معاون فرهنگی ـ‌ اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در پایان به اهداف برگزاری این مسابقات نیز اشاره کرد و افزود: توسعه کمی قرآن بین جامعه، خصوصا جامعه شاهد و ایثارگر از جمله این اهداف است.
captcha