تفریح و ورزش مورد تأکید اسلام است
کد خبر: 3615452
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

تفریح و ورزش مورد تأکید اسلام است

گروه اجتماعی: استاد دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان با بیان اینکه در اسلام، تفریح سالم و فعالیت بدنی مناسب به‌منظور سلامتی روح و جسم مورد تأکید قرار گرفته است، بهترین شیوه‌های گذران اوقات فراغت را کسب علم و دانش و انجام ورزش‌های مناسب ذکر کرد.

حسن حکمیون، عضو هیئت علمی دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان با بیان دیدگاه اسلام در رابطه با اوقات فراغت، اظهار کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: اوقات خود را به سه بخش تقسیم کنید، یک بخش را به عبادت خدا اختصاص دهید، بخش دیگر را صرف امور معشیتی و بخشی را نیز صرف تفریح حلال و مناسب و آسایش روح و جسم کنید. 
وی افزود: اسلام نه تنها با تفریح و تفرج هیچ‌گونه مخالفتی ندارد، بلکه بر آن تأکید کرده و به انجام بعضی از ورزش‌ها نیز توصیه می‌کند. بنابراین یک فرد مسلمان باید برای حفظ سلامتی روح و جسم خود به تفریح سالم و فعالیت بدنی مناسب بپردازد.
حکمیون در رابطه با بهترین شیوه‌های گذران اوقات فراغت در میان نوجوانان و جوانان، گفت: یک شیوه گذران اوقات فراغت می‌تواند کسب آمادگی علمی باشد، مثل شرکت در جلسات، مسابقات و سمینارهای علمی، به شرط اینکه مانند کلاس‌های مدرسه و دانشگاه حالت رسمی نداشته باشد؛ برای نمونه می توان جلسات گفت‌و‌گو به صورت خانوادگی، با مشارکت چند نوجوان و با دعوت از یک مربی، روانشناس یا روانپزشک تشکیل داد. همچنین آموزش کامپیوتر و زبان‌های خارجه نیز از مسائل اولویت‌دار برای رشد توانایی‌های ذهنی نوجوانان و جوانان است.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: شیوه دیگر، انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی مناسب برای نوجوانان و جوانان است، مثل شنا، پیاده‌روی در مکان‌هایی که آب و هوای مساعد دارد، به خصوص صبح زود و عصر نزدیک غروب که هوا خنک‌تر است، اسکی، تنیس، بدمینتون، والیبال، بسکتبال و ...، به شرطی که موجب مشکلات بدنی و عضلانی نشود، چرا که نوجوانان در حال رشد هستند و ممکن است آسیب عضلانی و استخوانی ببینند.  همچنین مکان ورزش نیز باید مناسب باشد.
captcha