راه‌اندازی نظام جدید آموزش قرآن در بحرین
کد خبر: 3617111
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

راه‌اندازی نظام جدید آموزش قرآن در بحرین

گروه بین‌الملل: بخش مطالعات قرآنی وابسته به اداره امور قرآن کریم وزارت امور اسلامی و اوقاف بحرین نظام جدیدی را در آموزش تلاوت و تجوید قرآن کریم راه‌اندازی کرد.

راه‌اندازی سیستم جدید آموزش قرآن در بحرین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه الکترونیک الوطن بحرین، این سیستم آموزشی شامل 6 سطح مختلف است که توسط یکی از کارشناسان متبحر علوم قرآنی با توجه به استعداد و توانمندی قرآن‌آموزان و با هدف ارتقای مهارت‌های علمی و عملی آن‌ها در تلاوت و تجوید قرآن ارائه می‌شود.
عبدالله العمری، مدیر اداره امور قرآن کریم وزارت اوقاف و امور اسلامی بحرین در این باره گفت: سیستم جدید آموزش قرآن کریم با توجه به اینکه تفاوت‌های فردی میان قرآن‌آموزان را در نظر می‌گیرد و همچنین بر قرائت فردی و ختم قرآن فرد نزد مربی قرآن خود تأکید دارد؛ بازتاب وسیعی داشته است.
وی افزود: مراکز آموزش قرآن کریم وابسته به مؤسسه‌ها و انجمن‌های جامعه مدنی تلاش کردند تا از این نظام جدید در امر آموزش خود استفاده و در مراکز آموزشی وابسته پیاده کنند.
العمری در ادامه گفت: اداره امور قرآن کریم وزارت اوقاف از طریق کمیته‌ای مرکزی با نظارت کارشناسانی زبده، به برگزاری آزمون‌های فصلی برای تمام قرآن‌آموزان اقدام می‌کند، به‌گونه‌ای که حدود 2000 قرآن‌آموز دختر و پسر در این آزمون‌های فصلی شرکت می‌کنند تا میزان توانمندی و آمادگی آن‌ها برای ورود به سطوح بالاتر ارزیابی شود.
به گفته این مسئول قرآنی بحرین، این اداره همچنین آزمون‌هایی را برای اعطای گواهی تلاوت قرآن، تجوید، قرائات هفتگانه، قرائات سه‌گانه و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌کند.
العمری در پایان متذکر شد: با توجه به تعداد روزافزون داوطلبان برای پیوستن به آموزش قرآن کریم از مناطق مختلف بحرین، این اداره آزمون‌های ماهانه‌ای را به منظور تسهیل و تسریع در روند ارزیابی متقاضیان برگزار می‌کند که این امر به تعیین سطح راحت‌تر قرآن‌آموز کمک می‌کند تا بدون اینکه منتظر پایان فصل آموزشی باشد، وارد سطح بعدی شود. همچنین این آزمون‌های ماهانه از حجم مسئولیت اعضای کمیته‌های ارزیابی کاسته این در حالیست که پیش از این امتحانات تعیین سطح، بیش از دو هفته زمان می‌برد.
captcha