مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر کشور در مشهد به کار خود پایان داد
کد خبر: 3628635
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
در بخش آوایی؛

مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر کشور در مشهد به کار خود پایان داد

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر کشور در بخش آوایی با تجلیل از نفرات برگزیده در رشته‌های مختلف امروز 18 مردادماه در جوار حرم رضوی به کار خود پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اختتامیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر کشور در بخش آوایی صبح امروز، ۱۸ مردادماه در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.
در آغاز این مراسم مهدی شالیکار، به دست آورنده مقام اول رشته تحقیق در مقطع پیش‌دانشگاهی این رقابت‌ها به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت.
در ادامه براتعلی منصوریان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات ما خدمتگزاری به زائران، قرآنیان و خصوصا دانش‌آموزان قرآنی است.
وی افزود: امید است تلفیق و در کنار هم قرار گرفتن این دو یادگار پیامبر(ص) یعنی قرآن و اهل بیت(ع) که تجلی دل این جلسه نورانی است به برکت وجود با عنایت امام هشتم(ع) تمام عمر در دانش‌آموزان جاری باشد.
منصوریان با اشاره به اینکه مشهد در سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزن پسر سراسر کشور میزبان هزار دانش‌آموز پسر قرآنی بود، تشریح کرد: در این مرحله از مسابقات توفیق میزبانی از دانش‌آموزان پسر را به مدت ۵ روز داشتیم و از نفرات برگزیده در رشته‌های آوایی در این مراسم تقدیر می‌شود.
سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر کشور در مشهد به کار خود پایان داد
وی با بیان اینکه در سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان از داوران بین‌المللی و تراز اول دعوت به عمل آمد، ابراز کرد: در مرحله دوم این مسابقات که از جمعه آغاز خواهد شد، میزبان ۸۰۰ دانش‌آموز متسابق دختر خواهیم بود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، دانش‌آموزان قرآنی را مایه افتخار جامعه قرآنی دانست و ادامه داد: نورانیت موجود در دانش‌آموز قرآنی باید به محله، خانواده، مدرسه و ... نیز منعکس شود.
منصوریان در پایان عنوان کرد: زمین و زمان آماده است تا دانش‌آموزان از قرآن بهره گیرند و این نورانیت و معنویت را با خود به عنوان هدیه امام رضا(ع) به دیار خود هدیه ببرند.
جعفر حسینی، مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در ادامه به مسابقات قرآن آموزش‌وپرورش نمره 19 داد و ابراز کرد: اتفاقی که در این مسابقات می‌افتد یک رویداد تربیتی عمیق و مؤثر است.
سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر کشور در مشهد به کار خود پایان داد
وی با بیان اینکه این اتفاق تربیتی و فرهنگی ارزش بالایی دارد، اضافه کرد: مسابقات آموزش‌و‌پروش را از مسابقات اوقاف جدا نمی‌دانیم بلکه این دو اداره در خصوص مسابقات و تربیت اشخاص قرآنی با یکدیگر همکاری دارند.
در ادامه این مراسم از طرح وقف قرآن، عترت و نماز که کار مشارکتی میان آموزش‌وپروش و اداره اوقاف و امور خیریه است رونمایی شد و محمد‌رضا مسیب‌‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در همین راستا اظهار کرد: در زمینه قرآنی نیازی به پول نداریم بلکه با این امر توفیقی نصیب همه شد تا بتوانند در کاری ارزشمند پیشگام باشند.
سپس بیانیه هیئت داوران این رقابت‌ها به شرح ذیل قرائت شد:
«سپاس بیکران خدایی را سزاست که با قرآن هدایتگرش طریق حق و حقیقت را پیش روی بشر قرار داد. رسولان الهی چراغ‌های هدایت و سفینه‌های نجات بر آن‌ها منت نهاد و دل‌های خفته‌شان را از خواب غفلت بیدار ساخت.
دنیای امروز سرشار از دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها علیه قرآن و اسلام، لبریز از دسیسه‌ها و فتنه‌افکنی‌های پیدا و پنهان کوردلانی که مهر ضلالت و شقاوت بر گوش و چشم و دل‌هایشان زده شده و بهره‌ای از خوان نعمت هدایت و ولایت الهی نبرده‌اند.
سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر کشور در مشهد به کار خود پایان داد
امید است حضور بیش از 7 میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس سراسر کشور و حدود هزار فرزند قرآنی کشور عزیزمان در مرحله کشوری این دوره از مسابقات آن هم در جوار بارگاه ملکوتی امام رئوف انیس النفوس، علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) پاسخ محکمی باشد به حمالة الحطب‌هایی که رویای جدایی نوجوانان و جوانان ایران اسلامی را از معارف ناب قرآنی در سر می‌پرورانند و نیز لبیک بلندی باشد به منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) پیرامون ترویج و انس با قرآن کریم.
سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر کشور در مشهد به کار خود پایان داد
هیئت داوران سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز بر خود لازم می‌داند با قدردانی از تمام عزیزانی که خالصانه و دلسوزانه برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این دوره از مسابقات تلاش نموده‌اند به ویژه کارکنان اداره آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ضمن ارج نهاد به تلاش‌های ارزشمند وزارت آموزش‌وپرورش به نکاتی که باعث تمایز این مسابقات با سایر مسابقات قرآنی کشور شده است، اشاره کند:
1- نظارت کامل و جامع به فرآیند داوری و قضاوت داوران
2- نظام حاکم بر مسابقات به ویژه سالن‌های اجرایی مسابقات
3- فراهم نمودن زمینه‌های حضور بانشاط نوجوانان و جوانان مسابقات
همچنین مواردی را در جهت ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های وزارت آموزش‌و‌پرورش در سه حوزه قرآن، عترت و نماز پیشنهاد می‌نماید:
1- تهیه و تدوین محتوای علمی و آموزشی ویژه دانش‌آموزان مداح و برگزاری دوره‌های آموزش برای آنان
2- استفاده از ظرفیت و توانایی دانش‌آموزان منتخب و اساتید علاقه‌مند جهت اعزام به مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی آموزشی
3- توجه به امر آموزش در کنار مسابقات در تمام رشته‌ها جهت ارتقای سطح کمی مسابقات در مراحل مختلف به ویژه با بهره‌گیری از اساتید متخصص و متعهد
4- ضرورت برنامه‌ریزی جهت تفکیک دانش‌آموزان مناطق برخوردار، کم و نیمه برخوردار در رتبه‌بندی و اعلام نتایج».
سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر کشور در مشهد به کار خود پایان داد
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از برگزیدگان رشته‌های مختلف این رقابت‌ها با اهدا لوح تقدیر و هدیه تقدیر شد.
captcha