اجرای «كلید بهشت» برای سوادآموزان اتباع خارجی در فارس
کد خبر: 3629706
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
ملك‌پور خبر داد:

اجرای «كلید بهشت» برای سوادآموزان اتباع خارجی در فارس

گروه اجتماعی: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از اجرای طرح «كلید بهشت» برای سوادآموزان اتباع خارجی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، عیسی ملک‌پور، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس امروز، 22 مردادماه درآیین افتتاحیه طرح «کلید بهشت» در مرودشت گفت: در این طرح به‌صورت عملی به سوادآموزان آموزش صحیح نماز داده می‌شود.

وی با یادآوری اینكه یکی از اهداف تشکیل نهضت سوادآموزی در ابتدای انقلاب اسلامی آموزش مبانی دینی به افراد جامعه بود، اقامه نماز را از اساسی‌ترین مبانی دینی عنوان کرد و افزود: همه عبادات ما بستگی به نماز دارد و به همین خاطر گفته شده که در آن دنیا از اولین چیزی که از انسان سئوال می‌شود مسئله نماز و اقامه نماز است.

ملک‌پور گفت: در همین راستا هدف از اجرای این طرح کمک به صحیح‌خوانی و تعمیم و تعمیق فرهنگ نماز در میان مخاطبان که عموماً سواد‌آموزان هستند، می‌باشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه باید متناسب با زمان روش‌های جذب به نماز نیز به روز شود، گفت: به همین خاطر افرادی که قرار است مسئله قرائت صحیح نماز را به سوادآموزان آموزش دهند و انگیزه‌های آنان را نیز افزایش دهند باید ابتدا خود اشراف کامل بر این مباحث داشته باشند.

وی از آموزش دهندگان خواست بر امر نماز و اقامه نماز بیش از گذشته توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که این مسئله بر سایر آموزش‌های آنان نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.

ملک‌پور همچنین گفت: این طرح با همکاری خوب امام جمعه مرودشت و ستاداقامه نماز استان و معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش فارس و اداره آموزش و پرورش مرودشت در حال اجرا است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس، وجود انسجام و همدلی را شرط اساسی موفقیت همه طرح‌ها عنوان کرد و همچنین خواستار توجه بیش از پیش گذشته متولیان امر نماز به این مقوله مهم و اساسی دین شد

ملک‌پور افزود: در این راستا بیش از یک‌صد نفر از آموزش‌دهندگان طی آموزش‌های فشرده دوروزه و زیر نظر برجسته‌ترین اساتید حوزه علمیه این مباحث را فرا می‌گیرند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: پس از برگزاری این دوره تمامی آموزش دهندگان کار آموزش صحیح نماز و روش‌های نوین دعوت به نماز را به یک هزار و سیصد نفر از سوادآموزان شهرستان مرودشت به عنوان شهرستان منتخب این طرح از استان فارس آموزش می‌دهند.

وی همچنین از اجرای این طرح در بین سوادآموزان اتباع خارجی که عمدتاً از اتباع کشورافغانستان هستند در استان فارس خبر داد و گفت: امسال ۲۰۰ سواد آموز اتباع خارجی ساکن شهرستان مرودشت نیز تحت این آموزش‌ها قرار خواهند گرفت.

ملک‌پور با اشاره به اینکه این طرح در سال جاری را به‌صورت آزمایشی انجام خواهد شد، گفت: نتایج این طرح در تصمیم‌گیری متولیان و برنامه‌ریزان برای اجرای آن در سال‌های آینده بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام حسینی، معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز استان فارس نیز در این مراسم گفت: سه نفر از اساتید برجسته و مجرب از حوزه علمیه قم در طی این دو روز به‌صورت کامل مباحث مربوط به دعوت و اقامه نماز را به آموزش دهندگان یاد خواهند داد.

وی، آموزش صحیح و اصولی نماز همراه با روش‌های جدید به مخاطبان از ویژگی‌های عمده این طرح بر شمرد و از آموزش‌دهندگان خواست تا با فراگیری شیوه‌های جدید، انتقال‌دهنده مفاهیم نماز به سوادآموزان باشند.

captcha