اردوی آموزشی استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان شمال شرق کشور در حال اجرا است
کد خبر: 3632388
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
به میزبانی مشهد؛

اردوی آموزشی استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان شمال شرق کشور در حال اجرا است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: سومین دوره اردوی آموزشی ویژه استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان شمال شرق کشور به میزبانی مشهد در حال پیگیری است و اختتامیه آن در جوار حرم رضوی برگزار خواهد شد.

مهدی رمضانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: سومین دوره اردوی آموزشی ویژه استعدادهای قرآنی استان‌های شمال شرق کشور که چند روز است به میزبانی مشهد آغاز شده، هم‌اکنون با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: ۱۳۰ دانش‌آموز حاضر در این دوره از استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان و مازندران هستند که در قالب اردوی سه روزه از شنبه ۲۸ مردادماه تا دوشنبه ۳۰ مردادماه در اردوگاه دشت‌بهشت شهرستان شاندیز از آموزش‌های قرآنی بهره‌مند می‌شوند.
رمضانی با بیان اینکه این دوره آموزشی در سطح کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: اولین دوره این طرح به صورت متمرکز در تهران، دومین دوره به صورت استانی و سومین دوره به صورت منطقه‌ای در سراسر کشور و در بازه‌های زمانی متفاوت برگزار می‌شود.
وی در مورد نحوه گزینش دانش‌آموزان حاضر در این دوره نیز گفت: در راستای برگزاری این دوره سال گذشته فراخوان ارسال صوت قرائت توسط دانش‌آموزان علاقه‌مند اعلام شد که در استان خراسان رضوی ۲۰۰ نفر در این فراخوان شرکت کرده و در نهایت از این تعداد، ۱۰۲ نفر انتخاب شدند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات خراسان رضوی ادامه داد: برای ۱۰۲ نفر برگزیده نیز آزمونی برگزار شد که در این آزمون ۵۰ نفر به عنوان برترین‌ها برای حضور در این دوره آموزشی گزینش شدند.
رمضانی عنوان کرد: در استان‌های دیگر نیز گزینش به همین صورت انجام می‌شود که هم‌اکنون ۱۳ نفر از استان گلستان، ۳۹ نفر از استان مازندران، ۱۴ نفر از خراسان جنوبی و ۱۴ نفر از خراسان شمالی در این دوره حضور دارند.
وی تشریح کرد: در نوبت صبح این سه روز دانش‌آموزان از کلاس‌های و کارگاه‌های متنوع با محتوای قرآنی بهره‌مند می‌شوند که سیدجواد سادات‌فاطمی، استاد مجتبی جاویدی، استاد محمدی و ... امر آموزش به این استعدادهای قرآنی را بر عهده دارند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات خراسان رضوی گفت: علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی شامل تجوید، صوت و لحن و وقف و ابتدا، برنامه‌های فرهنگی و جانبی از جمله زیارت حرم مطهر رضوی و مسابقات ورزشی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.
وی در پایان ابراز کرد: اختتامیه سومین دوره اردوی آموزشی ویژه استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان شمال شرق کشور فردا شب،‌ 30 مردادماه ساعت 20:30 در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.
captcha