برگزاری 30 برنامه متنوع فرهنگی ویژه وقف در قروه
کد خبر: 3660947
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷

برگزاری 30 برنامه متنوع فرهنگی ویژه وقف در قروه

گروه فرهنگی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه از برگزاری 30 برنامه متنوع فرهنگی ویژه وقف به مناسبت گرامیداشت دهه وقف در شهرستان قروه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام عباس ایزدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و امور خیریه شهرستان قروه امروز، 16 آبان ماه در بازدید خبرنگاران استان کردستان از پنج امامزاده هاجر و سارا، ابراهیم و اسماعیل و زین العابدین شهرستان قروه  اظهار کرد: وقف و رسانه  یک رسالت دارند.
وی افزود: در حال حاضر 330 موقوفه در شهرستان قروه وجود دارد که 30 مورد آن درآمدزا و 300 مورد انتفاعی بوده است و موقوفات شهرستان قروه دارای چهار هزار رقبه هستند.
حجت‌الاسلام ایزدی به ثبت دو وقف جدید در سال جاری اشاره و عنوان کرد: وقف ساختمانی مسکونی به ارزش 500 میلیون ریال و زمینی به ارزش یک میلیارد ریال از جمله این موقوفات سال جاری است.
وی با اشاره به بازسازی و مرمت بقاع متبرکه شهرستان قروه اعلام کرد: در سال جاری هشت امامزاده شهرستان قروه توسعه و مرمت و بازسازی می شوند که تاکنون کار چهار امامزاده به اتمام رسیده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه بیان کرد: 24 بقعه متبرکه در شهرستان قروه وجود دارد که همواره مورد بازسازی و مرمت قرار می گیرد.
وی به اخذ سند مالکیت برای موقوفات این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: شش میلیون و 452 هزارو 66 متر مربع از موقوفات شهرستان قروه سند مالکیت اخذ شده است.
captcha