مؤسسه امیرالمؤمنین(ع)؛ پیشتاز در آزمون حفظ قرآن
کد خبر: 3680452
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

مؤسسه امیرالمؤمنین(ع)؛ پیشتاز در آزمون حفظ قرآن

گروه مسابقات: با گذشت حدود 30 روز از زمان ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن تا این لحظه همچنان رشته حفظ قرآن در صدر انتخاب شرکت‌کنندگان است و مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در امر ثبت نام قرآن‌آموزانش پیشتاز است.

محمد امیری، مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی حفظ مجازی قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: با گذشت یک ماه از زمان ثبت‌ نام آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن با استقبال خوب تقاضا در آزمون روبرو شدیم.
وی با اشاره به اینکه تا این لحظه 64 هزار و 682 نفر در این آزمون از سراسر کشور نام‌نویسی کردند، ادامه داد: از این تعداد، استان اصفهان با ثبت نام بیش از 10 هزار نفر در رتبه اول و سپس استان‌های کرمانشاه، تهران و فارس هستند.
امیری بیان کرد: بین رشته‌های ثبت ‌نامی نیز همچنان گروه رشته حفظ قرآن با تقریباً 80 درصد از آمار شرکت‌کنندگان در صدر انتخاب داوطلبان قرار دارد و سپس نیز رشته ترجمه و مفاهیم با 14 درصد و سپس رشته معارف اهل‌ بیت(ع) و انس با قرآن کریم است.
مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی حفظ مجازی قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: همچنین زمان ثبت نام با هماهنگی که از سوی ستاد مرکزی اجرایی آزمون انجام گرفت تا آخر دی‌ماه امسال ادامه دارد و امید است طی این زمان شاهد حضور گسترده‌تر افراد بیشتر و مختلف در آزمون باشیم.
وی با اشاره به ویژگی سامانه ثبت‌ نامی آزمون به نشانی http://www.quranedu.ir/ اضافه کرد: در سامانه ثبت‌ نام بخشی طراحی شده است که نهادهای مختلف نیز از آن می‌توانند، استفاده کنند و در ذیل آن عنوان نهاد مربوطه را علامت‌گذاری کنند، عنوانی را برای حوزه‌های علمیه و کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج مردمی، نیروهای مسلح، نیروی نظامی و انتظامی و دانشگاه‌ها و دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در نظر گرفته‌ایم و هر کدام از آنها بخواهند داوطلبینشان در این آزمون شرکت کنند می‌توانند، آمار دقیقی از تعداد آنها در این آزمون داشته باشند.
امیری در خصوص مؤسسات پیشتاز در این زمینه، تأکید کرد: مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، سپس مهد قرآن یزد و در ادامه نیز مؤسسه شکوفه‌های انتظارتهران رتبه سوم را از آن خود کرده‌اند.
وی در خصوص اینکه آیا مشکلاتی به دلیل حجم بالای شرکت‌کنندگان طی مراحل ثبت‌ نام اینترنتی گزارش شده است؟ اظهار کرد: الحمدلله تا این لحظه اعتراضاتی در این زمینه نداشتیم.

captcha