ثبت‌نام بیش از 10 هزار نفر از خراسان رضوی در ششمین آزمون حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3685270
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

ثبت‌نام بیش از 10 هزار نفر از خراسان رضوی در ششمین آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: تاکنون برای شرکت در ششمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، بیش از 10 هزار نفر از استان خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند.

جعفر حسینی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه ششمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، ۱۰ اسفندماه، هماهنگ با سراسر کشور برگزار خواهد شد، اظهار کرد: ثبت‌نام این آزمون بازه زمانی ۱۸ آذر الی ۲۰ دی‌ماه در نظر گرفت شده بود که طی دو مرحله 30 دی‌ماه و مجدد تا ساعت 6 صبح هفتم بهمن ماه تمدید شد.
وی با اشاره به اینکه آمار ثبت‌نام در ششمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم روزانه افزایش پیدا می‌کند، افزود: آخرین آمار تا چهارم بهمن ماه تعداد 10 هزار و 385 نفر در خراسان رضوی برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.
حسینی اضافه کرد: بیشترین آمار ثبت‌نامی مربوط به شهرستان‌های مشهد به تعداد 3 هزار و 755 نفر، کاشمر 973 نفر و سبزوار تعداد 931 نفر است، ضمن اینکه تعداد 6 هزار و 882 نفر در بقاع متبرکه استان ثبت نام کرده‌اند.
مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود لذا برای هزینه‌های ستادی مبلغ پنج تا شش هزار تومان برای ثبت نام در نظر گرفته شده است.
حسینی در خصوص رشته های این آزمون نیز ابراز کرد: این آزمون در رشته‌های حفظ جزء ۳۰، جزء اول، جزء ۳۰ و جزء اول، دو جزء اول، سه جزء اول، پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء، ۲۵ جزء، حفظ کل قرآن، حفظ سوره‌های واقعه و ملک، حفظ موضوعی یک(کتاب هرروز با قرآن و عترت)، حفظ موضوعی دو(کتاب حفظ موضوعی ۳۰۰ موضوع) و حفظ موضوعی سه(کتاب مسافران آسمان) است.
مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز کرد: این آزمون در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در موضوعات مفاهیم قرآن یک(کتاب فهم زبان قرآن)، مفاهیم قرآن دو(کتاب آموزش مفاهیم قرآن جلد ۱ تا ۴)، مفاهیم قرآن متوسطه، کتاب‌های ۵ و۶ مفاهیم تکمیلی، کتاب‌های ۷ و ۸ و ۹ تدبر در قرآن و کتاب آموزش تدبر در قرآن جزء ۳۰ برگزار می‌شود.
وی افزود: همچنین رشته معارف اهل بیت(ع) نیز شامل موضوعات مفاهیم نهج‌البلاغه یک(کتاب درسنامه نهج‌البلاغه جلد ۱ و ۲)، مفاهیم نهج‌البلاغه دو(کتاب راه روشن)، مفاهیم صحیفه سجادیه(کتاب درسنامه صحیفه سجادیه) و مفاهیم خطبه فدک است.
حسینی با بیان اینکه علاقه‌مندان می توانند از طریق سایت quranedu.ir برای شرکت در آزمون اقدام کنند، گفت: آزمون کتبی تمام رشته‌ها پنجشنبه ۱۰ اسفند ۹۶، آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن، شنبه ۱۲ اسفند ماه از ساعت ۸ تا ۲۰، آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی، شنبه ۱۲ تا ۱۷ اسفندماه و آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه بزرگسالان حافظ کل، شنبه ۱۲ تا ۱۷ اسفند ماه است.

وی در پایان با بیان اینکه کارت ورود به جلسه آزمون از ۱۵ بهمن تا ۹ اسفند از طریق سایت ثبت نام صادر خواهد شد و هر داوطلب می تواند حداکثر در ۴ رشته و از هر موضوع یک رشته شرکت کند، عنوان کرد: همچنین حد نصاب نمره قبولی در آزمون های کتبی و الکترونیکی ۷۰ به بالا و در آزمون شفاهی ۷۵ به بالا است و به 3 هزار نفر از منتخبان این آزمون سراسری جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

captcha