ثبت‌نام 6496 نفر کردستانی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3685733
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

ثبت‌نام 6496 نفر کردستانی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ثبت‌نام شش هزار و 496 نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد.

جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اتمام فرصت ثبت نام درآزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اظهار کرد: ثبت‌نام در آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن کریم از ١٨ آذرماه و در سایت www.quranedu.ir آغاز شد و تا ششم بهمن ادامه داشت.
وی افزود: از زمان آغاز ثبت‌نام تا آخرین روز از مهلت ثبت‌نام ٦ هزار و ٤٩٦ نفر از10 شهرستان استان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در این استان ثبت‌نام کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان از شهرهای استان اعلام کرد: یک هزار و ٩٢٩ نفر از سنندج، ٩١٥ نفر از بانه، یک هزار و ٢٧٥ نفر از قروه، ٨٣٤ نفر از بیجار، ٣٢٠ نفر از مریوان و ٧٥١ نفر از سقز، ١٨٤ از دیواندره، ١٣٣ نفر از کامیاران، ١٢٣ نفر از دهگلان و ٣٢ نفر از شهرستان سروآباد از این تعداد شرکت‌کننده در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان ثبت‌نام کردند.
وی به مراکز ثبت‌نامی این آزمون اشاره و بیان کرد: دو هزار و ٩١٥ نفر از مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری،حسینیه و تکایا، ٩٤٠ نفر از مؤسسات و مراکز قرآنی، یک هزار و ٨٩٧ نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه، ١٢٣ نفر از دارالقرآن‌های آموزش و پرورش حوزه‌های علمیه، ١٢ نفر از پایگاه‌های بسیج مردمی، ٢٦ نفر از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، ٢٥٩ نفر داوطلب آزاد، پنج نفر از مراکز نظامی و انتظامی، ٢٩٣ نفر از مراکز اصلاح و تربیت و ٢٦ نفر از حوزه‌های علمیه در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به زمان برگزاری این آزمون قرآنی عنوان کرد: آزمون‌های کتبی تمامی رشته‌ها پنج‌شنبه ١٠ اسفند ماه، آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن ١٢ اسفند، آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش آموزان شنبه ١٢ لغایت ١٧ اسفند ماه ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی، آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه بزرگسالان شنبه ١٢ لغایت ١٧ اسفند ماه ویژه رشته حفظ کل قرآن تعیین شده است.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های این دوره از آزمون برپایه مشارکت و هم افزایی است، اذعان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان این برنامه را به منظور جلوگیری از موازی کاری به صورت مشترک برگزار می کنند.
قلعه شاخانی بیان کرد: این آزمون با موضوعات «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم قرآن کریم»، «معارف اهل بیت(علیهم السلام) و انس با قرآن کریم» در ٢٤ رشته حفظ از یک جزء تا کل قرآن کریم، مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(علیهم السلام)، مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه برگزار می شود.
وی، تقویت انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان ها و نهاد های قرآنی، سنجش ارزیابی کمی کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استاندارد سازی و جهت دهی آموزش های قرآن عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گر و ه سنی نوجوانان جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات جامعه قرآنی کشور در رشته های مختلف آموزش قرآن وعترت را از جمله اهداف این آزمون برشمرد.

captcha