مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام نشانی مراکز برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3694900
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام نشانی مراکز برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ خبر اعلام نشانی مراکز برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی رسانه‌های کشور طی امروز، هفتم اسفندماه است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام نشانی مراکز برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ خبر اعلام نشانی مراکز برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز دو‌‌‌شنبه، هفتم اسفندماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
تعداد 9 خبر طی امروز دوشنبه، هفتم اسفندماه و تا ساعت 14:30 بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم منتشر شده که تنها سه خبر از این اخبار با عناوین «نشانی مراکز برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن اعلام شد»، «تأسیس ۱۵۰ جلسه حفظ قرآن با حمایت بخش خصوصی/ آیت‌الله مکارم شیرازی: در همه جلسات تأکید بر عمل به قرآن باشد» و « وزیر ارشاد: فعالیت‌های قرآنی از وظایف اصلی تمام بخش‌های وزارتخانه است» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
همچنین، «شعرخوانی «احمد بابایی» در مدح فاطمه زهراء(س)»، «علمکرد نهادهای مهدوی در جامعه محسوس نیست»، «جدیدترین کتاب «مصطفی دلشاد تهرانی» منتشر شد»، «ارسال ۲۷۸۰ اثر به دومین همایش ملّی «ریحانةالنبی»»، « تصویر شهید بسیجی حادثه پاسداران در لباس خادمی هیات رایة‌العباس(ع) تصویر شهید بسیجی حادثه پاسداران در لباس خادمی هیات رایة‌العباس(ع)» و «همایش سراسری بسیج مداحان برگزار می‌شود» عناوین دیگر اخبار امروز این صفحه تاکنون را تشکیل می‌دهند که در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «فعالیت‌های قرآنی از وظایف اصلی تمام بخش‌های وزارتخانه است» کرده که مربوط به سخنان روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در در چهل و پنجمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهل و پنجمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی با تاکید بر این مطلب گفت: فعالیت های قرآنی این وزارتخانه نباید محدود به معاونت قرآن و عترت باشد و همه بخش های آن باید آن را به عنوان یکی از وظایف اصلی خود بدانند.
وی با اشاره به اقدامات این کمیسیون ادامه داد: فعالیت های شورایی منجر به نظم در کارها می شود و نظم در جلسات کمیسیون، سیاستگذاری، نظارت، عدالت و مشارکت جمعی را پدید می آورد.
صالحی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت نقش روسا و اعضای کارگروه های این کمیسیون تاکید کرد و گفت: نقش کارگروه های کمیسیون در تولید و تزریق محتوا مهم است. بنابراین تشکیل نشست های فصلی کمیسیون ضروری است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: روسا و اعضای کمیسیون شرکت در این جلسات را به عنوان یکی از وظایف خود بدانند و انجام فعالیت های قرآنی را در بخش های مربوط به خود تسری دهند».
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد 9 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که اولین خبر امروز این صفحه نیز طبق روال معمول این خبرگزاری به تلاوت ترتیل صفحه 312 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم اختصاص دارد.
همچنین، در ادامه نیز اخبار دیگری با عناوین «حضور 12 هزار زندانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم»، «تلاوتی از محمد کاظمی/ آیاتی از سوره‌های «آل‌عمران، کوثر و حمد»»، «روند نمایشگاه بین‌المللی قرآن از سال 93 تاکنون/ نمایشگاه بیست‌وششم در مصلی برگزار می‌شود»، «گریه پیامبر(ص) بر گنهکاران آخر‌الزمان/ آیاتی که «نجاشی» با شنیدنش گریست»، «188 اقدام برای اجرای سند طرح ملی حفظ مصوب شد/ تربیت پنج میلیون حافظ جزء 30 در سال آینده»، «برگزاری ۴۵ دوره تربیت مفسّر قرآن کریم در سال ۹۶»، «قرآن کریم مزین به نام شهدای مدافع حرم کتابت شد» و «شرایط ورود به خانه مؤمنان از منظر قرآن و پیامبر(ص)» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده‌اند که اغلب این اخبار نیز در حوزه قرآنی جای دارند.
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس طی امروز خبری با عنوان «حضور 12 هزار زندانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم» را در گفت‌و‌گو با مرتضی خدمتکار دبیر ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منتشر کرده که در بخش‌هایی از این خبر آمده است: «خدمتکار با اشاره به برپایی آزمون شفاهی افزود: آزمون شفاهی این آزمون ویژه نوجوانان از شنبه 12 اسفندماه آغاز می‌شود و تا 18 اسفندماه ادامه دارد که در هر استان با توجه به آمادگی‌های لازم این آزمون برگزار می‌شود و آزمون الکترونیکی نیز 12 اسفندماه برپا می‌شود.
خدمتکار از حضور زندانیان در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن خبر داد و گفت: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در 75 مرکز اصلاح تربیت هم‌زمان با آزمون سراسری با حضور نمایندگان کمیته حراست آزمون در زندان برگزار می‌شود. در این بخش 12 هزار نفر شرکت کرده‌اند که در 75 مرکز اصلاح تربیت هم‌زمان با سایر متقاضیان رقابت می‌کنند.
وی به هماهنگی برای برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه امسال برای نخستین‌بار آزمون حفظ قرآن با همکاری ارشاد و اوقاف برگزار می‌شود سعی کردیم با تقسیم کار از ایجاد مشکلات جلوگیری کنیم، بر همین اساس هماهنگی‌های خوبی صورت گرفته و نقش و وظایف هر نهاد تفکیک شده است؛ به طوری که مسئولیت محوری آزمون کتبی بر عهده ادارات ارشاد و مسئولیت محوری آزمون شفاهی بر عهده ادارات اوقاف و همچنین نظارت، ارزیابی و گزارش‌دهی آزمون کتبی بر عهده ادارات اوقاف و نظارت، ارزیابی و گزارش‌دهی آزمون شفاهی بر عهده ادارات ارشاد خواهد بود تا دستگاه‌ها بر عملکرد هم نظارت داشته باشند».
ایسنا
تنها خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده، خبری با عنوان «اعلام نشانی مراکز برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن» است که در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و به عنوان تیتر اصلی این صفحه نیز انتخاب شده است.
در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا آمده است: «آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که امسال برای نخستین‌ بار به صورت مشترک به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود از صبح روز پنج شنبه در سراسر کشور آغاز خواهد شد.
بر اساس این گزارش این آزمون در چهار رشته اصلی «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم»، «معارف اهل‌بیت(ع)» و «انس با قرآن» بر گزار خواهد شد که آزمون کتبی تمامی رشته‌ها پنج‌شنبه ۱۰ اسفندماه به صورت همزمان در ۴۲۰ شهرستان وحوزه آزمونی کشور برگزار خواهد شد.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در گروه «حفظ قرآن» ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۴۵ و گروه «ترجمه و مفاهیم و گروه معارف اهل‌بیت (ع)» ساعت ۱۰:۴۵ تا ۱۱:۴۵ برگزار خواهد شد و متقاضیان تهرانی شرکت در آزمون در دانشگاه امیرکبیر وامامزاده جعفر وحمیده خاتون با هم رقابت می‌کنند. همچنین آزمون شفاهی برای گروه سنی نوجوان نیز از ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه در استان‌های مختلف برپا خواهد شد.
بر اساس این گزارش برای مشاهده نشانی حوزه‌های ‌ امتحانی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در بخش کتبی در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور به این لینک http://www.quranedu.ir/ مراجعه کنید».
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز و تا این ساعت تنها یک خبر با عنوان «رونمایی از 74 کتاب و مستند شهدای جامعه کارگری» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که این خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای ندارد و مربوط به حوزه ایثار و شهادت است.
مهر
«نشانی مراکز برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن»، «لزوم تغییر در روند انتخاب خادمان قرآنی» و «نگارش قرآن به قلم ۳۰ کاتب منتخب دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن» عناوین سه خبر امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت انعکاس یافته‌اند.
در بخشی از خبر «لزوم تغییر در روند انتخاب خادمان قرآنی» که مربوط به گفت‌و‌گو با محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن کریم بوده و به عنوان تیتر اصلی این صفحه نیز انتخاب شده، آمده است: «پورمعین با تاکید بر اینکه منتظر حمایت رسمی وزارت ارشاد از برگزاری دومین مجمع خادمان قرآن کریم برای رای‌گیری نمایندگان تخصصی و دبیر انجمن هستیم اظهار کرد: تاخیر در روند رای‌گیری انجمن خادمان قرآنی بدلیل تغییر در ساختار سیاسی کشور و جابجایی افراد در وزارت ارشاد و معاونت قرآن و عترت این سازمان و در نتیجه نبود حمایت مالی وزارت ارشاد از برگزاری رای‌گیری در مجمع خادمان قرآن بوده‌است.
وی با تاکید بر تغییراتی در روند انتخاب خادمان قرآنی اظهارکرد: حتما انجمن دخالت بیشتری خواهد داشت و هشتاد درصد انتخاب‌ها از سوی نمایندگان انجمن‌ها صورت خواهد گرفت. همچنین در چگونگی انتخاب و کاندیداتوری افراد نیز رویکردهای جدیدی مدنظر قرار گرفته است.
پورمعین گفت: امسال نیز این مراسم با دعوت از شخص رییس جمهور بوده و منتظر جواب دفتر ایشان هستیم».
باشگاه خبرنگاران جوان
از چهار خبری که طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منشر شده، تنها یک خبر با عنوان «نشانی مراکز برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن» در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارد و سه خبر دیگر نیز در دیگر حوزه‌های معارفی همچون حوزه ایثار و شهادت و ... منعکس شده‌اند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری ایبنا طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبری که در این صفحه بدان پرداخته شده نیز خبری با عنوان «دستگاه‌ها در فعالیت‌های قرآنی هم‌‌‌افزایی داشته باشند» است که مربوط به روز گذشته می‌باشد.
میزان
«حضرت فاطمه(س)؛ بانویی با عبادت کثیر و بردبار در مسیر» عنوان تنها خبری است که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده که این خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارد و مربوط به حوزه ماعرفی عترت می‌شود.

انتهای پیام

captcha