آزمون سراسری قرآن کریم شروع مناسب برای فعالیت‌های آینده استان
کد خبر: 3695844
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصريح كرد:

آزمون سراسری قرآن کریم شروع مناسب برای فعالیت‌های آینده استان

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: شانزدهمين آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم روند مبارکی را در استان خواهد داشت و امیدواریم شروع مناسبی برای فعالیت‌های آینده قرآنی در سطح استان باشد.

علی عظیمی در گفت‌وگو با ايكنا از قزوین، اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای قرآنی کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: در استان قزوین نیز این آزمون به‌عنوان یکی از رویدادهای بزرگ قرآنی هم‌زمان با سراسر کشور در ۱۰ اسفند برگزار شد.
عظیمی تصریح کرد: شانزدهمين آزمون سراسری در ۳ محور حفظ، مفاهیم و معارف با حضور ۲ هزار و ۴۴۶ نفر در سطح استان برگزار شد که در ارزیابی‌های صورت گرفته استان جایگاه مطلوبی را دارد.
این مسئول بیان کرد: این آزمون برای نخستین بار به‌صورت هم‌زمان با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که نتیجه آن حضور خوب فعالان قرآنی در آزمون بود.
وی در خصوص آمار شرکت‌کنندگان به تفکیک اعلام کرد: در رشته حفظ ۱۱۶۷ خانم و ۱۲۱ آقا، رشته مفاهیم ۳۵۷ خانم و ۶۰ آقا، در رشته معارف نیز ۳۴ نفر خانم و ۱۵ نفر آقا شرکت داشتند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: این آزمون در دانشکده فنی حرفه‌ای شهید بابایی قزوین، مدرسه بهار آزادی شهرستان بوئین‌زهرا، مجتمع امام علی (ع) شهرستان تاکستان و دانشگاه کار شهر البرز به‌صورت هم‌زمان برگزار شد.
وی یادآور شد: به شرکت‌کنندگانی که حد نصاب نمره قبولی را در آزمون به دست آورند گواهی‌نامه معتبر به امضای اداره کل اوقاف و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اعطا خواهد شد.
عظیمی خاطرنشان کرد: بی‌شک این آزمون روند مبارکی را در استان خواهد داشت و امیدواریم شروع مناسبی برای فعالیت‌های آینده قرآنی در سطح استان باشد.
این مسئول بیان کرد: باید برنامه‌ریزی مناسبی در شورای عالی قرآن استان صورت بگیرد تا کارشناسان خبره و متخصص با آسیب‌شناسی لازم بتوانند نقاط ضعف شناسایی و برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته‌شده قدم برداشته شود.

اعلام نتايج اوليه تا 24 ساعت آينده

وی ادامه داد: این دوره از آزمون هم‌زمان با سراسر کشور و در استان قزوین برگزار می‌شود که شامل ۱۲ رشته حفظ ترتیبی، پنج رشته مفاهیم قرآنی، سه رشته معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، ۶ رشته حفظ موضوعی و دو رشته تدبر در قرآن کریم است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هدف از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم را چنین دانست: تعمیم، تعمیق شناخت و ایمان به قرآن در جامعه و ارتباط و انس مستمر با آن از اهداف برگزاری این آزمون به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: ان‌شاءالله تا ۲۴ ساعت آینده نتایج اولیه آزمون در سایت بارگذاری خواهد شد و شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت از عملکرد خود مطلع شوند.
عظیمی در پایان عنوان کرد: بی‌شک این آزمون مانوری برای تجمع حافظان و فعالان قرآنی استان بود که می‌تواند زمینه داشتن یک بانک اطلاعاتی ثابت و جامع را از حافظان و فعالان قرآنی ایجاد کند.

انتهای پيام

captcha