سنجش عملکرد مؤسسات قرآنی از اهداف برگزاری آزمون قرآنی است
کد خبر: 3695855
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
مسئول دفتر عترت و قرآن ارشاد قزوین:

سنجش عملکرد مؤسسات قرآنی از اهداف برگزاری آزمون قرآنی است

گروه فعاليت‌های‌ قرآنی‌- مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برگزاری شانزدهمين آزمون حفظ و مفاهیم قرآن می‌تواند به سنجش عملکرد مؤسسات قرآنی استان کمک بسزایی کند.

منیره مطهری در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به برگزاری شانزدهمين آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اظهار کرد: این آزمون به‌صورت هم‌زمان با حضور نزدیک به ۲۵۰۰ فعال قرآنی در سطح استان برگزار شد.
وی افزود: آزمون در رشته‌های حفظ شامل حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء، ۳ جزء، ۱ جزء و جزء ۳۰، حفظ مفهومی، معارف اهل‌بیت، تدبر در قرآن و مفاهیم شامل مفاهیم صحیفه سجادیه، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم تکمیلی و مقدماتی برگزار شد.
مطهری بیان کرد: آزمون شفاهی حفظ ۱۷ اسفند در دبستان شهیدان اخوان با حضور دانش‌آموزان شرکت‌کننده برگزار خواهد شد.
این مسئول عنوان کرد: آمار شرکت‌کنندگان ششمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به سبب تجمیع بین ارشاد و اوقاف استان بیشتر از سالیان گذشته بود که نشان از استقبال خوب جامعه قرآنی استان دارد.
وی بیان کرد: برگزاری چنین آزمونی را می‌توان تجمع بزرگ جامعه قرآنی استان برشمرد که پیش‌ازاین چنین روندی در یک مکان مشاهده نشده بود.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: این آزمون با اهداف مختلفی برگزار شد که ازجمله آن می‌توان به فرهنگ‌سازی رواج بيشتر قرآن در جامعه اشاره کرد.
مطهری در پایان بابیان اینکه برگزاری چنین آزمونی می‌تواند به سنجش عملکرد مؤسسات قرآنی استان کمک بسزایی کند، گفت: مؤسسات بعد از یک سال فعالیت‌های خود از طریق این آزمون قرآن آموزان خود را موردسنجش قرار می‌دهند.

انتهای پيام

captcha