مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام نتایج آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3696399
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام نتایج آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

گروه اندیشه ــ اعلام نتایج آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از جمله اخباری بود که در صفحات معارفی رسا‌نه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشت.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/اعلام نتایج آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ اخبار معارفی رسانه‌ها، امروز 12 اسفندماه تحت الشعاع اعلام نتایج آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم بود که در ادامه می‌خوانید؛
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد یازده خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «پای درس شهید قرآنی، جهاد در سوریه، شهادت در تهران/ دعای رهبر انقلاب برای شهید مدافع وطن»، «فراخوان سومین جشنواره چهل حدیث رضوی منتشر شد»، «وضعیت «حجاب» در دوران پیامبر(ص) و امیر‏المؤمنین(ع) چگونه بود؟»، «روضه‌خوانی حاج محمود کریمی با لباس شهید مدافع وطن»، «فراخوان نخستین جشنواره ملّی «سرود رضوی» منتشر شد»، «راهکاری برای دستیابی به معرفت فاطمی(س)»، «طرح اعاده اموال نامشروع، دلیل وجوب اجتناب روحانیت از ثروت‌اندوزی در بیان امام خمینی(ره)»، «جلوه‌های مهر مادری در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن»، «اعاده اموال نامشروع شرط علی(ع) برای پذیرش حکومت»، «برگزاری آزمون الکترونیکی حفظ و مفاهیم قرآن کریم تا ۲۲ امشب» هستند.
«نتایج آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن اعلام شد» نیز یکی دیگر از اخبار این صفحه از خبرگزاری تسنیم بود که در بخشی از آن آمده است: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، امسال برای نخستین‌بار به صورت ادغام با همت و مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه 10 اسفندماه در 410 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد. به گفته مسئولان ستاد سیاست‌گذاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، بیش از 90 درصد پاسخ‌نامه‌ها مورد بررسی و تصحیح قرار گرفت و نتایج آزمون 24 ساعت پس از برگزاری آزمون اعلام شد و شرکت کنندگان با ورود به صفحه کاربری خود به آدرس www.quranedu.ir/login می‌توانند نتیجه آزمون خود را از منوی «مشاهده نتیجه آزمون کتبی» مشاهده کنند.
همچنین در بخشی از خبر «برگزاری آزمون الکترونیکی حفظ و مفاهیم قرآن کریم تا ۲۲ امشب» آمده است بخش الکترونیکی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، زیر رشته انس با قرآن، ساعت هشت صبح امروز 12 اسفندماه آغاز و تا پایان ساعت 22 ادامه خواهد داشت. این آزمون که با ثبت‌نام بیش از پنج هزار و 400 نفر همراه بود در 25 سؤال چهارگزینه‌ای طراحی شده است که متقاضیان طی بازه زمانی 30 دقیقه می‌توانند به این سؤالات پاسخگو باشند. همچنین در این آزمون نمره منفی در نظر گرفته شده است و شرکت‌کنندگان پس از پایان آزمون، بلافاصله می‌توانند از نتایج خود مطلع باشند و حداقل نمره قبولی برای متسابقان این آزمون نمره 70 است.
فارس
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری فارس تا ساعت 14 امروز 11 خبر منتشر کرده و طبق روال هر روز خود در ابتدا یک صفحه از ترتیل با صدای شهریار پرهیزکار را منتشر کرده است، همچنین تیترهای دیگر اخبار این صفحه از خبرگزاری فارس عبارت است از «نتایج آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن اعلام شد/ ثبت اعتراض از 25 اسفند»، «آموزش قرآن از مکتب‌خانه‌ تا مؤسسات تخصصی/ چرا جلسات قرآن خالی‌تر از دهه اول انقلاب شده است؟»، «توصیه رهبر معظم انقلاب به شهید حدادیان/ درخواست خانواده شهید از مسئولان»، «انقلاب اسلامی در ۳ مسیر «بصیرت، صداقت و استقامت» در حال حرکت است»، «اجرای «صابر خراسانی» در اختتامیه مسابقات قرآن بسیج»، «منتظر تعیین سهم بسیج در طرح ملی حفظ قرآن هستیم»، «معرفی برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن بسیج»، «کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن برگزار می‌شود+جزئیات محافل»، «با پیشنهاد دوستان به عرصه مسابقه برگشتم/ ضرورت توجه به پیشکسوتان قرآن کشور».
خبر دیگر این صفحه از فارس با عنوان «دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن نتوانسته مانع توفیقات انقلاب اسلامی شود/ «بسیج» قرآن و عمل به آن را احیا کرد»، روی خروجی قرار گرفته که مربوط به سخنرانی سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، در بخش‌هایی از این خبر آمده است بسیج بخشی از جامعه است که عمل به قرآن و دستورات الهی درباره آن صدق می‌کند. هیچ‌کس نمی‌تواند منکر تلاش و همت بسیج در عرصه‌های مختلف دفاعی و امنیتی شود. بسیج در جنگ‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با هدف یاری دین خدا تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی با دشمن و استکبار روبرو می‌شود.
در بخش دیگری از این خبر آمده است: دستگاه تبلیغاتی دشمنان به صورت گسترده به مقابله با انقلاب و کمرنگ نشان دادن دستاوردهای آن پرداخته است، اما توفیقات انقلاب در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست خارجی و عملکرد جمهوری اسلامی در منطقه قابل کتمان نیست. همه شاهد پیروزی‌های ایران اسلامی بعد از جنگ تحمیلی هستند. چه کسی باور می‌کرد که صدام به دست خود آمریکایی‌ها از بین برود و بعد از آن نظامی در کشور عراق شکل بگیرد که شیعه سهم واقعی خود را از حکومت داشته باشد و این یعنی نصرت الهی.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴به انتشار پنج خبر پرداخته است که تیتر آنها عبارت از «تحول در حوزه و آموزش و پرورش باید بنیادین و کارآمد باشد»، «شگفتی رئیس فیفا از آثار سنت حسنه وقف و ایده وقف مشارکتی»، «نشست قدرت سایبری و آینده جمهوری اسلامی برگزار می‌شود»، «نتایج آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن اعلام شد/ ثبت اعتراض از ۲۵ اسفند» و «برگزاری مراسم پایانی کتاب سال سبک زندگی» هستند.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز تعداد یک خبر را منتشر کرده است که تیتر آن عبارت از «وحدت و تمدن اسلامی لازم و ملزوم یکدیگر هستند» است. در این خبر که مصاحبه‌ای با حجت الاسلام عبدالکریم بی آزار شیرازی است آمده است: وحدت و تمدن اسلامی را می توان لازم و ملزوم یکدیگر دانست. یعنی همانطور که در گذشته یک فرهنگ و تمدن هزار ساله داشتیم، این فرهنگ در سایه وحدت مسلمانان شکل گرفته و در هر مقطعی از تاریخ که مسلمانان با هم اتحاد داشتند، به سرعت در تمدن و فرهنگ پیشروی کردند اما هرگاه اختلاف و درگیری داشتند، سقوط کردند و دیگران بر آنان مسلط شدند. در تاریخ صدر اسلام شاهد بودیم که چگونه میان مسلمانان در جنگ احد اختلافی بوجود آمد و باعث شکست آنان شد. البته اسلام شکست نخورد بلکه مسلمانان شکست خوردند و در زمان مغول نیز شیعه و سنی در بغداد با هم اختلاف داشتند و در دوره صفوی و عثمانی نیز سال ها جنگ شیعه و سنی به راه انداختند که در واقع جنگ قدرت بود و در نتیجه مسلمانان سقوط کردند و تمام کشور را از دست دادند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری نیز مطابق روال روزانه خود انتشار اخبار را با یک روایت آغاز کرده که مربوط به روایتی از رسول خدا(ص) پیرامون نشانه مسلمان مومن است، همچنین تیترهای دیگر این صفحه از خبرگزاری نیز عبارت از «زندگی نامه شهید ابراهیم اسماعیل زاده»، «هشت سال گذشته به اندازه ۳۰ سال ساخت و ساز شده است»، « نتایج آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن اعلام شد/ آغاز رقابت ۵ هزار نفری در آزمون الکترونیکی حفظ و مفاهیم قرآن کریم» و «آیا قسم خوردن در اسلام جایز است؟» هستند.
«شگفتی رئیس فیفا از آثار سنت حسنه وقف و ایده وقف مشارکتی» نیز یکی دیگر از اخبار این صفحه از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان است که مربوط به دیدار رئیس فیفا با حجت‌الاسلام حسین سلیمانی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف در فرودگاه امام خمینی است، در بخش‌هایی از این خبر که مربوط به سخنان سلیمانی است آمده: این سنت از زیبایی‌های دین مبین اسلام است که می‌تواند کارکردهای مختلفی در جامعه از جمله فرهنگی، اجتماعی یا حتی ورزشی داشته باشد که مانند بسیاری از زیبایی‌های دیگر دینمان به سادگی از کنارش عبور می‌کنیم. از خدمات وقف در عرصه ورزش در ایران اسلامی می‌توان به 420 هزار هکتار اراضی ورزشی موقوفه و 479 مجموعه ورزشی موقوفه که 66 مجموعه در پایتخت قرار دارد، اشاره کرد که شاید کمتر کسی از آن خبر داشته باشد.
در بخش دیگری از این دیدار اینفانتینو نیز مطالبی را ذکر کرده که در بخش‌هایی آز آن آمده است: الگوی وقف مشارکتی ایده خوبی است که می‌تواند به توسعه مکان‌های ورزشی در کشورهایی که فضای ورزشی کمی دارند، کمک کند. ما روی این موضوع فکر می‌کنیم.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار هفت خبر پرداخته است که تیتر آنها عبارت از «می توان قرآن را همانند زبان مادری آموخت و به کار بست»، «نتایج آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن اعلام شد»، «نخستین نشست هم اندیشی ستاد برگزاری مسابقات قرآن با جامعه قرآنی»، «ششمین المپیاد علمی قرآنی راسخون برگزار شد»، «رقابت های شوق تلاوت انگیزه های قرآنی نوجوانان را درکشورارتقاء داد» و «مسابقه بزرگ تفسیر سوره‌های انسان و کوثر» هستند.
«ششمین دوره مسابقات قرآن اروپایی در آلمان افتتاح شد» نیز یکی دیگر از خبرهای این صفحه از خبرگزاری مهر بود که در بخش‌هایی از آن آمده است فتتاحیه ششمین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم شامگاه دیروز ۱۱ اسفند ماه در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد. این مراسم با تلاوت استاد رحیم خاکی آغاز شد و با اجرای برنامه توسط حافظ قرآن توسط محمد مهدی حق گویان ادامه یافت.محمد مهدی حق گویان حافظ کل قرآن کریم به ۷۴ روش همچنین حافظ کل قرآن کریم به قرائات سبع و مسلط به تفاسیر قرآن کریم(المیزان، مجمع البیان، روح المعانی و کشاف) در افتتاحیه این دوره از مسابقات به تلاوت پرداخت.
اجرای گروه تواشیح نور در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم و سخنرانی آیت الله رمضانی در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم در مرکز اسلامی هامبورگ از دیگر برنامه های افتتاحیه این دوره از مسابقات بوده است. نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم، زمینه سازی رشد و شکوفایی نخبگان قرآنی، انس هر چه بیشتر قاریان و حافظان قرآن کریم با کلام وحی، ایجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا و انتقال تجربیات قاریان و حافظان ممتاز به یکدیگر از اهداف این مسابقات است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «آذرتاش آذرنوش شوالیه شد»، «کتاب مدرنیته از نگاه دین زیر ذره‌بین نقد» و «آغاز رقابت پنج هزار نفر در آزمون الکترونیکی حفظ و مفاهیم قرآن کریم» هستند.
میزان
«افزایش رزق بدون دعا»، و «انسانی که توکل دارد سعادتمند دنیا و آخرت است» نیز عنوان دو خبری است که تا ساعت 14 امروز روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان قرار گرفته است.

انتهای پیام 

captcha