هنرمندان تمدن و فرهنگ هر جامعه را می‌سازند
کد خبر: 3707123
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳

هنرمندان تمدن و فرهنگ هر جامعه را می‌سازند

گروه اجتمعی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اینکه تمدن و فرهنگ هر جامعه را هنرمندان می‌سازند گفت: هنرستان‌های هنرهای زیبا باید به جایگاه واقعی خود برسند.

به گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد صبح امروز طی نشستی با مدیران هنرستان‌های هنرهای زیبای استان اظهار کرد: باتوجه به نقش برون دادی که هنرستانهای هنرهای زیبا دارند، مجموعه ای موثر برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می روند.
وی با تاکید براین نکته که باید چشم اندازطلایی برای هنرستانهای هنرهای زیبا ترسیم شود گفت: این اداره کل در راستای تقویت انان همه تلاش خودرا انجام می دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تربیت نیروی متخصصی همچون هنرجویان بردوش هنرستانهای هنرهای زیبا است که طی سال های گذشته اهمیت چندانی به انها داده نشده است.
وی ادامه داد: در این دوره جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به نقش مهمی که این واحدهای اموزشی دارند سعی می کند از لحاظ ساختار کمی و کیفی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشد.
جوادیان زاده برکیفی بودن مسائل اموزشی درمبحث هنر اشاره کرد و افزود: دوران طلایی هنرستانهای باید هرچه سریعتر آغاز شود و این مسئله با جذب، شناسایی وپرورش استعدادهای هنری محقق می شود.
یادآور می شود در این نشست مدیران هنرستانهای هنرهای زیبای استان یزد گزارشی از فعالیت های و اقدامات انجام و همچنین مشکلات خود را بیان کردند.
در حال حاضر ٤ هنرستان هنرهای زیبا وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در رشته های مختلف هنری و سینمایی فعالیت می کنند.

انتهای پیام

captcha