نقش هنرمندان در مدیریت شهری بسیار کم‌رنگ است
کد خبر: 3721709
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
دستغیب:

نقش هنرمندان در مدیریت شهری بسیار کم‌رنگ است

گروه فرهنگی ـ رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد كه نقش هنرمندان در مدیریت شهری یا وجود ندارد یا بسیار کم‌رنگ است.

نقش هنرمندان در مدیریت شهری بسیار کم‌رنگ است

به گزارش ایكنا از فارس، سیداحمدرضا دستغیب، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 20 خرداد در آیین افتتاحیه نگارخانه گل و مرغ، با بیان اینکه نقش هنرمندان در مدیریت شهری یا وجود ندارد یا بسیار کم‌رنگ است، گفت: امروز یک شکاف عمیق میان مدیریت شهری و هنرمندان ایجاد شده است که باید در صدد رفع آن باشیم.
وی سه عنصر آسمان، درخت و آب را از مهم‌ترین عناصر منازل قدیمی شهر شیراز عنوان کرد که با گسترش زمان و شهرسازی‌های نوین از بین رفته و آثاری از سنت و فرهنگ اصیل این کلانشهر دیگر به چشم نمی‌خورد.
دستغیب با تصریح بر اینکه متاسفانه امروز با سوء مدیریت در حاکمیت شهری آثاری از سنت‌های اصیل دیده نمی‌شود، گفت: به چه حقی حاکمیت شهری، حق مردم را از دسترسی حداقلی به عناصر اصلی تشکیل دهنده خانه‌های قدیمی این شهر گرفته است؟ شهر را پر از ستون و بتن کرده‌ایم و خانه‌های قدیمی را به بهانه ساخت امکان تجاری و مذهبی از بین برده‌ایم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدوراری کرد که در دوره جدید مدیریت شهری با تفکر و نگاه انسان محوری بتوان سنت‌های قدیمی، فرهنگ و زبان اصیل شیرازی را احیا کرد و با گسترش پیاده‌روی، مردم محوری رونق در سطح شهر رونق داد.
انتهای پیام

captcha