طلاب عمقی‌نگر و متفکر تربیت شوند
کد خبر: 3742316
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

طلاب عمقی‌نگر و متفکر تربیت شوند

گروه معارف ـ نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: اساتید حوزه‌های علمیه باید طلاب را عمقی‌نگر و متفکر پرورش دهند تا طلبه پس از پایان سال تحصیلی با انگیزه و تلاش بتواند نوآوری و خلاقیت را از مطالبی که آموخته داشته باشد.

طلاب باید عمقی‌نگر و متفکر تربیت شوند

به گزارش ایکنا از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد عصر روز 6 شهریورماه در جمع معاونان مدارس علمیه استان اظهار کرد: سیستم آموزشی کشور با مشکلات بسیاری روبه رو است.
وی ادامه داد: متأسفانه این سیستم سالیان سال است که در کشور اجرا می‌شود و دانش آموزان را به سمت تنبلی می‌کشاند و از رفتن نوجوانان به سمت تحقیق، پژوهش و نو آوری جلوگیری می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: اینکه دانشگاه پس از پایان سال تحصیلی و فارغ التحصیلی دانشجویان، تعداد زیاد بیکار تحویل جامعه دهد که اثر بخش نیست، بلکه باید سیستمی طراحی شود که موجبات تحرک در افراد را رفتن به سمت نو آوری و خلق آثار ماندگار و اثر بخش در جامعه سوق دهد.
امام جمعه یزد در ادامه با بیان اینکه سیستم آموزشی حوزه‌های علمیه هم باید به شکلی باشد که طلاب را پس از گذراندن دروس حوزوی به فکر و تحقیق وا دارد افزود: طلبه پس از پایان سال تحصیلی و گذراندن دوران آموزشی باید آن‌قدر انگیزه و تلاش داشته باشد که بتواند نو آوری و خلاقیت را از مطالبی که آموخته به وجود آورد تا بتواند برای کشور و مردم خود مثمر ثمر واقع شود.
وی با اشاره به اینکه پرسش اساتید از طلاب در هنگام تدریس در کلاس درس بسیار حائز اهمیت و مهم است تصریح کرد: در بحث آموزش برنامه ریزی نقش بسیار پررنگ و اساسی دارد و اساتید دروس حوزوی باید در هنگام تدریس از شاگردان خود سؤال بپرسند و به آنها مجال پاسخگویی دهند تا نتیجه کار اثر بخش باشد.
ناصری یزدی با تأکید بر اینکه اساتید حوزه‌های علمیه باید طلاب را عمقی نگر و فکور پرورش دهند اذعان کرد: استاد در پیشرفت شاگرد نقش حائز اهمیتی دارد و همانگونه که علم آموزان، اساتید را الگوی رفتاری و اخلاقی خود قرار می‌دهند پس در زمینه تحقیق و پژوهش نیز نگاهشان به استاد است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اساتید در کلاس‌های درس خود باید طلابی که استعدادهایی در زمینه‌های مختلف دارند را شناسایی کنند گفت: آنها پس از شناسایی این افراد می‌توانند آنها را حمایت و سبب رشد طلاب را در این زمینه‌ها فراهم آورند تا از گمراهی طلاب جلوگیری کنند.

captcha