اجرای پویش «نذری از جنس ایثار» در یزد
کد خبر: 3748134
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

اجرای پویش «نذری از جنس ایثار» در یزد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل انتقال خون استان یزد از پویش «نذری از جنس ایثار» با اهدای پلاسما در ایام محرم در این استان خبر داد.

پویش نذر اهدای خون آگاهانه در یزد

نقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به پویش نذر اهدای خون آگاهانه در استان اظهار کرد: پویش اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین حسینی(ع) برای آشنایی اهداکنندگان با فرآورده‌های خونی و ترویج فرهنگ و مدیریت بهینه اهدای خون به بیماران انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه‌های جدید در این اداره‌کل گفت: اهداکنندگان می‌توانند به جای اهدای خون، اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خونساز نیز مشارکت کنند و جان بیماران را نجات دهند.
تقوایی افزود: اهداکنندگان می‌توانند جهت ثبت نام و شرکت در این پویش انسان دوستانه، به سامانه نوبت دهی به نشانی اینترنتی www.yazdbto.ir و یا به‌صورت حضوری به مراکز انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.
مدیر کل انتقال خون استان یزد از رشد 5 و 6 دهم درصدی اهدای خون خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 20 هزار و 460 نفر موفق به اهدای خون شدند که از این میزان 66 و 5 دهم درصد اهداکننده مستمر و همچنین 3 درصد نیز بانوان بودند.

انتهای پیام

captcha