دانشگاه‌های یزد حامی طرح «پایتخت کتاب ایران» می‌شوند
کد خبر: 3756372
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

دانشگاه‌های یزد حامی طرح «پایتخت کتاب ایران» می‌شوند

گروه معارف - معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: دانشگاه‌های یزد به‌منظور ترویج کتاب و کتابخوانی حامی طرح پایتخت کتاب ایران می‌شوند.

دانشگاه‌های یزد حامی طرح «پایتخت کتاب ایران» می‌شوند

به گزارش ایکنا از یزد، سیدخلف حوتی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد 23 مهرماه در نشست طرح «پایتخت کتاب ایران» در دانشگاه یزد اظهار کرد: دانشگاه قوه عاقله جامعه است و اگر هر تغییری در جامعه از مسیر دانشگاه صورت نگیرد و در قالب پژوهش و علم نباشد با مشکلات متعددی همراه می‌شود.
وی افزود: متاسفانه در جامعه امروز ما شاهد دوری از فضای علمی در بخش‌های مختلف جامعه هستیم و این باعث شده است که ما از حوزه علم و دانش دور بمانیم.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: مقوله توسعه فرهنگی یکی از مقوله‌های مهم است که ما با نبود مراکز علمی و دانشگاهی نمی‌توانیم به این مقوله برسیم.
توسعه فرهنگی با وجود مراکز علمی و دانشگاهی محقق می‌شود
حوتی نژاد تصریح کرد: ما در بخش توسعه فرهنگی باید دانشگاه را در کنار خود داشته باشیم و از طریق دانشگاه به علم و دانش و کتاب و کتابخوانی برسیم. دانشگاه هم از نظر کمی و کیفی می‌تواند بسیار اثرگذار در زمینه کتاب و کتابخوانی باشد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ماموریت خود در حوزه کتاب و کتابخوانی سعی کرده تا در مباحث کتاب و کتابخوانی گام بردارد که در این راستا طرح‌های مختلفی را ایجاد کرده است.
حوتی نژاد بیان کرد: حلقه‌هایی باید در جامعه در بین اقشار مختلف در بحث کتابخوانی وارد شوند و خانواده‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها بسیار موثر در این امر هستند.
وی افزود: پایتخت کتاب به عنوان طرحی است که از سوی یونسکو طراحی شده که هر سال یک شهر در جهان به عنوان پایتخت کتاب معرفی شده است و ما نیز در کشور این طرح را طراحی کرده‌ایم و طرح پایتخت کتاب ایران را راه اندازی کرده‌ایم.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های تجاری، الگوبرداری از جمله شاخصه‌های مطرح شدن در کشور است که ما در استان و شهر یزد سعی داریم آن را دنبال کنیم.
وی افزود: با توجه به این که یزد به عنوان شهری دانشگاه است ما می‌توانیم با حضور دانشگاه‌ها تلاش برای حضور در طرح‌های کتابخوانی داشته باشیم و دانشگاه‌های یزد می‌توانند حامیان طرح پایتخت کتاب باشند.
حوتی‌نژاد تصریح کرد:ما می‌توانیم در دانشگاه‌ها با حضور اساتید طرح‌های ملی و بین‌المللی داشته باشیم و از این طریق به صورت جهانی نیز مطرح شویم.
ایجاد «باغ کتاب» در دانشگاه یزد
علی ماندگاری، معاون فرهنگی دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به این که دانشگاه به عنوان مرکزی علمی است، ما می‌توانیم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به گونه‌ای فعال عمل کنیم و در راستای کتاب و کتابخوانی گام برداریم و به عنوان حامی طرح پایتخت کتاب ایران باشیم.
وی افزود: یکی از پروژه های عمرانی ما در دانشگاه یزد به عنوان باغ کتاب است که با هماهنگی شهرداری بخشی از دانشگاه به محور کتاب اختصاص داده شود و رویدادهای کتاب محور در آن انجام شود که هدف ما به نتیجه رساندن این طرح در سه تا چهار سال آینده است.
معاون فرهنگی دانشگاه یزد گفت: ما به سمتی رفته‌ایم که دانشجویان و اساتید در داخل دانشگاه فعال‌تر عمل کنند و مباحث کتاب و کتابخوانی را دنبال کنند.

انتهای پیام

captcha