پیام و نکات پلیس بافق به زائران اربعین حسینی
کد خبر: 3759567
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

پیام و نکات پلیس بافق به زائران اربعین حسینی

گروه اجتماعی- پلیس شهرستان بافق، نکاتی را جهت یادآوری زائران اربعین حسینی یادآورشد و از آنها خواست موارد ذیل را در طول سفر زیارتی اربعین حسینی خود مدنظر داشته باشند.

پیام و نکات پلیس بافق به زائران اربعین حسینی

به گزارش ایکنا از یزد، کربلا سرزمین فداکاری و ایثار است و زائر اربعین حسینی به تأسی از امام حسین (ع) و یاران با وفایش سفر اربعین را به فرصتی برای نشان دادن میزان سنخیت و الگو گیری از آن حضرت و یاران فداکارش تبدیل می کند و جلوه های ایثار، گذشت و مقدم داشتن دیگران را در موقعیتهایی که شایسته و بایسته است را به نمایش می گذارد.
مأموران نیروی انتظامی، خدمت رسانی به مردم در کنگره عظیم اربعین را وظیفه و مایه مباهات و افتخار خود می دانند و مهمترین وظیفه و مأموریت قرارگاه اربعین نیروی انتظامی، برقراری و حفظ امنیت زائران در حماسه بزرگ اربعین حسینی (ع) است.
پلیس بافق، نکاتی را جهت یادآوری زائران اربعین حسینی یادآورشد و از آنها خواست موارد ذیل را درطول سفر زیارتی اربعین حسینی خود مدنظر داشته باشند.
-هدف اساسي نهضت عاشورا، اصلاح مفاسد اجتماعي با روش امر به معروف و نهي از منكر بود؛ روا نیست که شیعه امام حسین (ع) این فریضه الهی را فراموش کند؛ نسبت به دیگران احساس مسئولیت داشته باشیم.
-مهم‌ترين نقش کنگره عظیم اربعین، وحدت‌آفريني و ايجاد وفاق اجتماعي بر پایه اصول و قواعدي است که جوهر و روح فرهنگ ايرانی- اسلامي را شکل می دهد.
-فلسفه‌ قيام عاشورا احقاق حق بود؛ عزاداری برای امام حسين (ع) به ما اجازه نمی دهد که حقوق هموطنان و هم کیشان خود را نادیده بگیریم، همایش بزرگ اربعین حسینی (ع) کارکرد مهمی در ایجاد همبستگی، پيوند میان نسل‌ها و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی دارد.
-حوصله و شکیبایی زائران گرانقدر در هنگام انجام امور مرزی و گمرکی، راهگشای پلیس و سایر عوامل اجرایی برای ارائه خدمات مطلوب تر خواهد بود.
-همکاری و هماهنگی با مدیر و روحانی کاروان به معنای ایجاد محدودیت برای زائران نیست.
-سلامتی و امنیت مسافران در هر سفری مرهون نظم و انضباط و رعایت مقررات گروهی است.
-توقف و اقدام به تهیه فیلم و عکس در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه، یعنی در معرض تهدیدات احتمالی قرار گرفتن.
-در هنگام وقوع حادثه، شرایط را برای خدمات رسانی به موقع نیروهای امدادی فراهم کنید.
-به افرادی که در پوشش های مذهبی، قصد تهییج مردم به عدم رعایت قانون را دارند توجه ننمایند و در صورت برخورد با این گونه افراد آنان را به ماموران انتظامی و امنیتی معرفی نمایند.
-گاهی مشاهده مي شود زائرين ایرانی و خارجی اقدام به استفاده از گذرنامه افراد غير، جهت خروج از مرز مي نمايند. اين امر علاوه بر اين كه براي فرد استفاده كننده از گذرنامه غير، به عنوان تخلف و تخطي از قانون محسوب مي شود براي صاحب اصلي گذرنامه نيز تبعات قانوني به همراه خواهد داشت.
-گذرنامه در طول سفر به عنوان سند هويتي براي مسافر تلقي مي شود لذا حفظ و نگهداري از آن از اهميت بسزايي برخوردار است و چنانچه در هنگام سفر به هر نحو، گذرنامه مفقود شود امكان ورود به كشور پس از طي مراحل قانوني براي فرد مذكور امكان پذير خواهد بود.
-در صورت گم شدن و جداشدن از بستگان در حین سفر و یا فقدان گذرنامه به كنسولگري ایران در عراق مراجعه نمایند.
-مشارکت با پلیس و نهادهای امنیتی، یعنی دقت در محیط پیرامونی و انعکاس صحیح و به موقعِ موارد مشکوک و برقراری نظم و انضباط اجتماعی.
-بعد از اقامت چند چیز مهم را شناسایی کرده و به خاطر بسپارید: مسیر اصلی و امن اقامتگاه تا حرم مطهر و بالعکس، شماره تلفن اقامتگاه، شماره اتاق، نام اقامتگاه (هتل یا ساختمان محل اقامت)
-در محیط های عمومی، از وسایل سفرمان غافل نشویم.«سرقت گوشی تلفن همراه»، یکی از جرایم شایع در مکان های پرجمعیت است؛ گوشی تلفن همراهتان را حتی یک لحظه در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.
- درصورتی که پول زیاد و اشیاء قیمتی به همراه دارید بهترین گزینه برای حفظ و نگهداری از آن صندوق امانات هتل است.
-سرقت، تصادف، نزاع، مفقود شدنِ همراهان و دستگیری توسط پلیس، هر کدام می توانند رخدادی تلخ برای شما زائر عزیز باشند؛ اگر چه پیشگیری از این موارد مقدم است، اما در صورت وقوع، ارائه گزارش سریع به مدیر کاروان و مسئولین ذیربط ایرانی است که اهمیت و ضرورت فراوان دارد.
-استفاده از وسایل نقلیه عمومی و اجتناب از تردد انفرادی در مسیر رفت و آمد به حرم مطهر و بازار، از نکات ایمنی بسیار مهم و ضروری برای بانوان است.
-اعتقاد ارزشمند شما به نذر و تبرک، نباید موجب غفلتتان از مجرمانی شود که با خوراکی و نوشیدنی یا عطر مسموم، قصد سرقت اموالتان را دارند.
-تصویربرداری از اماکن نظامی و انتظامی مانند مقرها و مراکز ایست بازرسی، چه در ایران و چه در عراق جزء موارد ممنوعه ای است که زائران باید از انجام آن پرهیز کنند.
-تلاش افراد ناشناس برای ایجاد رابطه صمیمانه با زائران، نقطه شروع فعالیت های جاسوسی است؛ بنابراین به افراد ناشناس اعتماد نکرده و هیچ شیء یا بسته ای را به عنوان امانت از آن ها قبول نکنیم.
-به منظور پیشگیری از گم کردن کاروان و یا اعضای خانواده، با کمک گرفتن از تیرهای بلند برق در مسیر راهپیمایی نجف اشرف تا کربلای معلی( که از شماره 1 تا 1406 شمارگذاری شده)، پیش از حرکت، با اعضای گروه قرار بگذارید که مثلا در اولین موکب سمت راست جاده، هر 20 ستون، گروه به هم رسیده و یکدیگر را پیدا نمایید.

انتهای پیام

captcha