رشد 6 درصدی بازدید گردشگران خارجی از جاذبه‌های تاریخی ـ فرهنگی فارس
کد خبر: 3760857
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

رشد 6 درصدی بازدید گردشگران خارجی از جاذبه‌های تاریخی ـ فرهنگی فارس

گروه اجتماعی ـ مدیركل میراث فرهنگی فارس از رشد 6 درصدی بازدید گردشگران خارجی از اماكن تاریخی، گردشگری و فرهنگی این استان خبر داد.

‌‌به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری افزود: طی 7 ماهه سال جاری، تعداد 4 میلیون و 2 هزار و 412 نفر گردشگر داخلی و 241 هزار و 185 گردشگرخارجی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی استان فارس بازدید کردند که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به برنامه سفر گردشگران خارجی به کشور، از نیمه دوم فروردین ماه تا اوایل تابستان و از نیمه دوم شهریور ماه تا اواخر آبان‌ماه، ادامه داد: در مهرماه امسال 241 هزار و 185 گردشگر خارجی از اماکن تاریخی- فرهنگی استان دیدن کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: طی 7 ماه سال جاری بیش از 4 میلیون 240 هزار گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس بازدید کردند.
امیری با بیان اینکه گردشگران کشورهای فرانسه،‌ آلمان، ایتالیا، بیشترین تعداد را در میان گردشگران خارجی طی 7 ماه امسال داشته‌اند، گفت: میراث جهانی تخت جمشید با 14هزار و 195 نفر، نقش رستم با 11 هزار و 462 نفر و مجموعه جهانی پاسارگاد با 9 هزار و 440 نفر بیشترین آمار بازدید خارجی را به خود اختصاص داده‌اند.
انتهای پیام

captcha