ثبت رکورد بی‌سابقه پخش زنده عزاداری‌ها در یزد
کد خبر: 3763706
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳

ثبت رکورد بی‌سابقه پخش زنده عزاداری‌ها در یزد

گروه اجتماعی ــ مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد گفت: امسال در ایام محرم و صفر با توجه به همراهی هیئت‌های مذهبی رکوردی بی‌سابقه توسط صدا وسیمای یزد به ثبت رسید.

خادمی امام حسین (ع) افتخار ما است

به گزارش ایکنا از یزد، امیراحمد پهلوانیان، مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد ظهر امروز در جمع شورای مرکزی یزد حسینیه ایران اظهار کرد: در ایام عزاداری محرم و صفر امسال و طی این دو ماه از 18 نقطه استان پخش زنده داشتیم که در یزد و کشور بی سابقه است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در روز عاشورای امسال 17 ساعت پخش زنده بدون توقف داشتیم که از ساعت 8 صبح تا نیمه شب بدون یک دقیقه توقف عزاداری ها به صورت مستقیم پخش شد.
پهلوانیان افزود: در روز عاشورا ابتدا عزاداری هیات ها در مسجد حظیره سپس نخل گردانی میدان میرچقماق و بعد ازآن نخل گردانی در شب های زارچ، مهریز، اشکذر و تفت به صورت مستقیم و در ساعات برگزاری پخش شد.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد گفت: همچنین پس از آن عزاداری هیئات در حسینیه مریم آباد تا نیمه شب ادامه داشت و این گستردگی پخش زنده از سراسر استان و اینکه حتی یک دقیقه توقف نداشتیم رکوردی بی سابقه محسوب می شود.
پهلوانیان ادامه داد: این عملکرد را در مرحله اول از لطف خدا و امام حسین می دانیم و در مرحله دوم همکاری هیات های مذهبی باعث شد صدا وسیمای مرکز یزد بتواند این عملکرد را داشته باشد.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد بیان کرد: همیشه تلاش داریم که شان حسینیه ایران و یزد حفظ شود و ما هیچگونه کم کاری نداشته باشیم و اینکه مداح و نوحه خوان چه می خواند به خودش مربوط است و خدا و امام حسین ع، و صدا وسیما فقط خدمت می کند، نظارت و ممیزی وظیفه دیگر نهادها است.
وی افزود: در دستگاه امام حسین (ع) مداح، نوحه خوان و عزادار همه محترم هستند و ما فقط نوکری امام حسین و عزداران ائمه اطهار را داریم و در راستای وظیفه خودمان خدمت می کنیم و در مورد مکان عزاداری، تعداد هیات ها، چینش هیات ها، ترتیب ورود و ساعات حضور هیات ها تماما در اختیار شورای هیات های مذهبی بود و هر گونه گفتند عمل کردیم و ما فقط انجام وظیفه کردیم.
یادآور می شود در پایان این نشست که با حضور شورای مرکزی یزد حسینیه ایران که شامل موسسه گسترش فرهنگ حسینی، شورای هیئات مذهبی، بسیج مداحان، انجمن تعزیه، نماینده شاعران و هیات رزمندگان اسلام است، در محل سالن جلسات صدا و سیمای مرکز یزد برگزار شد، از زحمات و حمایت های دکتر پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای یزد، سیروس معاون رادیو، زارع معاون سیما و جعفری معاونت خبر صدا و سیمای مرکز یزد با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha