نخستین عمل جراحی قلب در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد
کد خبر: 3766628
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

نخستین عمل جراحی قلب در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نخستین عمل جراحی قلب در بیمارستان امام سجاد (ع) این شهر در سال ۹۷ با موفقیت انجام شد.

نخستین عمل جراحی قلب در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از سایت وبدا یاسوج،‌ اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز گذشته، دوم آذرماه اظهار کرد: بیمار 56 ساله به دلیل بیماری تنگی عروق قلب در این بیمارستان برای اولین بار در سال 97 مورد جراحی قلب قرار گرفت.
وی افزود: این عمل جراحی، توسط دکتر شفیعی از شیراز و سلامی نیا از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با موفقیت انجام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های مدون و تأمین نیروهای مورد نیاز در این مرکز این عمل‌ها افزایش خواهند یافت.
ایلامی عنوان کرد: بخش جراحی قلب بیمارستان یاسوج سال 95 بهره برداری شد و تا شهریور 96 به ندرت عمل جراحی در آنجا انجام می‌شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز کرد: از سال گذشته تاکنون به دلیل نبود نیروی انسانی مورد نیاز از جمله پزشک متخصص بیهوشی، فلوشیپ، اینترونشن قلب، پمپی است و دیگر موارد عمل جراحی در این بخش انجام نشده است.
یادآور می‌شود،‌ طبق تفاهم نامه‌ای صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بخش جراحی قلب و عروق بیمارستان بوعلی شیراز در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج عمل قلب با تعامل و همکاری پزشکان شیرازی انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha