خسارت ۱۰۰ میلیاردی سیل در لرستان/ نعمت باران مدیریت شود
کد خبر: 3767284
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

خسارت ۱۰۰ میلیاردی سیل در لرستان/ نعمت باران مدیریت شود

گروه اجتماعی ـ‌ مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی بارندگی‌های اخیر در این استان، گفت: میانگین بارش سال آبی جاری نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است، مهم مدیریت نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته است.

خسارت 100 میلیاردی سیل در لرستان/نعمت باران مدیریت شود

به گزارش ایکنا از لرستان، غلامرضا آقامیرزایی، مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان‌ عصر دوشنبه، پنجم آذرماه‌ در جلسه شورای اداری لرستان، گفت: اوایل آذرماه شاهد بارش‌های بیشتر از حد نرمال سال گذشته بودیم که در استان اعلام آمادگی شد و دستگاه‌های امداد و نجات و خدمات‌رسان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.
وی با اشاره به این‌که شدت بارش در شهرستان پلدختر طوری بود که در حداقل سه ساعت 60 میلی‌متر بارندگی داشتیم، عنوان کرد: در شهرستان‌های کوهدشت، دوره‌چگنی، رومشکان و پلدختر با مشکل مواجه شدیم.
آقامیرزایی با اشاره به این‌که در ساعات اولیه نیروهای خدمات‌رسان شهرستان در محل حاضر شدند و دو و نیم ساعت طول کشید که نیروهای امدادی از مرکز استان به پلدختر برسند، اظهار کرد: باتوجه به امکاناتی که داریم آمادگی خوبی داشتیم به دستور استاندار با حضور مرادی‌پور به پلدختر رفتیم و رفع مشکلات زیرساختی و مشکلات مردم را در دستور کار قرار دادیم.
مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان، سرعت عمل اداره‌کل راهداری استان را خوب و مناسب ارزیابی کرد و گفت: ما در آب‌رسانی آب شرب به روستاها و حتی شهر پلدختر مقداری مشکل داشتیم.
وی ادامه داد: فرماندار و دستگاه‌های شهرستان تمام مشکلات را تقریباً در بازه زمانی که مشخص شده بود انجام دادند. همچنان کار خدمات‌رسانی و رفع مشکل زیرساخت‌ها در حال انجام است.
آقامیرزایی با اشاره به این‌که طی بارندگی‌های اخیر خسارات سنگینی به شهرستان‌های استان وارد شده‌ است، اظهار کرد: تقسیم کار شد که اعلام خسارت و بررسی خسارات و اعلام میزان آن در اسرع‌وقت انجام شود. پیش‌بینی ما بیش‌ از 100 میلیارد تومان خسارت است.
مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان ادامه داد: میانگین بارش سال آبی جاری نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است، مهم مدیریت نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته است.
وی با طرح این سؤال که چرا این همه خسارت داشتیم، اظهار کرد: بعضی از موارد را می‌توانستیم از قبل مدیریت کنیم که این اتفاق نیفتد.
آقامیرزایی با اشاره به این‌که در برخی جاها نمی‌توان تمام وقایع را به دوش دستگاه‌های اجرایی انداخت، عنوان کرد: در برخی موارد می‌بایست از مردم عادی ایراد گرفت، به طور مثال یکی‌از ساکنین شهرستان پلدختر که ادعا دارد 300 رأس گوسفند و گاو وی تلف شده‌اند، خانه خود را غیرقانونی و بدون مجوز در مسیر سیلاب ساخته بود.
مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: در این بحران اخیر مدیران دستگاه‌های اجرایی خوب ورود پیدا کردند اما باید کار کنیم که این اتفاق دیگر تکرار نشود.
وی در پایان بیان کرد: در بارندگی‌های اخیر در همه شهرستان‌ها خسارت داشتیم اما پلدختر بیشترین خسارت را داشته است.
انتهای پیام

captcha