همکاری ۱۵۰ وکیل جهت ارائه مشاوره حقوقی رایگان به نیازمندان در فارس
کد خبر: 3779585
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

همکاری ۱۵۰ وکیل جهت ارائه مشاوره حقوقی رایگان به نیازمندان در فارس

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد فارس گفت: ۱۵۰ وکیل در سراسر استان به‌صورت رایگان و با هدف حل مشکلات حقوقی مددجویان با کمیته امداد فارس همکاری دارند.

به گزارش ایكنا از فارس، جعفر سخایی، رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان فارس امروز، 18 دی‌‌ماه با اشاره به ارائه خدمات حقوقی رایگان به مددجویان این استان گفت: 150 وکیل در سراسر استان به‌صورت رایگان و با هدف حل مشکلات حقوقی مددجویان با کمیته امداد فارس همکاری دارند.
وی اظهار كرد: در 9 ‌ماهه سال جاری 10 هزار و 626 مورد خدمت حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فارس ارائه شده است.
سخایی با بیان اینکه هدف از ارائه خدمات به مددجویان، حل مشکلات حقوقی آنان است، افزود: قرارداد، مشاوره، اظهارنامه حقوقی، دادخواست و شکوائیه، لایحه دفاعی، شرکت در جلسات دادرسی و برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح استان فارس از فعالیت‌های اداره حقوقی کمیته امداد استان فارس است.
رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان فارس بیان كرد: بیشترین خدمات ارائه‌ شده توسط این اداره به مددجویان در 9 ماهه امسال، در زمینه‌های بررسی و تنظیم قرارداد، پیگیری پرونده‌های دعاوی خانواده و مشاوره حقوقی بوده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون سه فقره تفاهم‌‌نامه حقوقی با نهادهای مرتبط ازجمله کانون وکلا و مرکز مشاوران حقوقی و سازمان زندان‌ها منعقد شده است، گفت: 3 شعبه حل اختلاف نیز برای رفع مشکلات خانواده‌های مددجویان در سطح استان به فعالیت مشغول هستند.
رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان فارس در ادامه افزود: 296 مورد لایحه دفاعیه برای ارائه به مراجع قضایی، 252 دادخواست و 44 شکوائیه و انجام 5 هزار و 749 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان از اقدامات و فعالیت‌های این نهاد در 9 ماهه سال ۹۷ است.
وی با بیان اینکه 197 پرونده در مدت مذکور منجر به صدور رأی شده است، افزود: از این تعداد، 158 پرونده مددجویی، 39 پرونده سازمانی و تعداد 132 فقره اجرای حکم شده است.
سخایی در پایان گفت: تعداد 167 مورد استعلام و اظهارنامه حقوقی، یك هزار و 42 مورد تنظیم قرارداد و 10 هزار و 626 مورد خدمت حقوقی در 9 ماهه امسال به مددجویان کمیته امداد فارس ارائه شده است.
انتهای پیام

captcha