برگزاری آزمون رشته‌های معارفی مسابقات قرآن همراه با آزمون سراسری حفظ و مفاهیم
کد خبر: 3781193
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
جلالی خبر داد:

برگزاری آزمون رشته‌های معارفی مسابقات قرآن همراه با آزمون سراسری حفظ و مفاهیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری آزمون رشته‌های معارفی مسابقات قرآن سازمان اوقاف همراه با آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در تاریخ 9 اسفندماه خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 24 دی‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: امسال نخستین سالی است كه آزمون رشته‌های معارفی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف همراه با آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن و در تاریخ 9 اسفندماه به‌صورت كتبی و تستی اجرا می‌شود.
وی اضافه كرد: آزمون معارفی در 3 رشته تفسیر از كتاب تفسیر نمونه آیت‌الله‌العظمی مكارم شیرازی، حفظ موضوعی از كتاب «با قرآن خوشبخت شوید» و حفظ معارف نهج‌البلاغه از كتاب «راه روشن» برگزار می‌شود.

راه‌اندازی پویش قرآنی
جلالی با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در فارس گفت: این آزمون در حقیقت یك نوع پویش قرآنی است كه سه دستگاه اوقاف، ارشاد و آموزش و پرورش مسئول برگزاری آن هستند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس با یادآوری اینكه دستگاه‌های دیگری نیز در برگزاری این آزمون مشاركت دارند، افزود:‌ صدا و سیما طرح قرآنی 1452 را در سال جاری اجرا می‌كند كه بناست آزمون نهایی نیز در قالب این آزمون اجرا شود و همچنین آموزش و پرورش نیز آزمون حفظ جزء 30 یا همان بشارت (1452) را در قالب این آزمون اجرا می‌كند.
جلالی اظهار كرد: این آزمون در سال جاری در دو بخش اقشار مختلف مردم و فرهنگیان و دانش‌آموزان اجرا می‌شود كه مسئول برگزاری آزمون فرهنگیان و دانش‌آموزان به عهده وزارت آموزش و پرورش است.

اشاره به راه‌های ثبت‌نام در آزمون
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینكه ثبت‌نام در این آزمون برای اقشار مختلف مردم از طریق سایت www.quranedu.ir ثبت‌نام كنند، گفت: دانش‌آموزان و فرهنگیان از طریق سامانه همگام در این آزمون ثبت‌نام می‌كنند.
وی این نكته را یادآور شد كه تنها دانش‌آموزان و فرهنگیانی كه متقاضی شركت در طرح حفظ جزء 30 یا همان طرح قرآنی بشارت (1452) هستند، می‌توانند در سامانه همگام ثبت‌نام كنند در غیر این صورت اگر متقاضی شركت در رشته‌های دیگری باشند باید از طریق سایت www.quranedu.ir ثبت‌نام كنند.
جلالی با یادآوری اینكه سال گذشته قریب 17 هزار نفر در فارس در این آزمون شركت كردند، گفت: امسال آماری كه ارائه خواهیم كرد مربوط به اقشار مختلف مردم و دانش‌آموزان و فرهنگیان است كه البته بیش از 80 درصد آمار نیز مربوط به سایت آموزش و پرورش است.

11 تا 18 اسفندماه؛ زمان برگزاری آزمون شفاهی
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار كرد: وزارت ارشاد مسئول برگزاری آزمون كتبی و سازمان اوقاف مسئول برگزاری آزمون شفاهی است كه در استان فارس این آزمون طی روزهای 11 تا 18 اسفندماه جاری در بقاع متبركه و حسینیه‌ها و مساجد استان برگزار خواهد شد.
وی زمان برگزاری آزمون كتبی را 9 اسفندماه اعلام كرد و گفت: این آزمون به‌صورت همزمان و كشوری در حداقل 30 نقطه استان فارس برگزار خواهد شد.
جلالی اظهار كرد: در تمام رشته‌ها آزمون كتبی و شفاهی برگزار می‌شود اما آزمون حفظ جزء 30 مربوط به دانش‌آموزان و فرهنگیان تنها به صورت شفاهی برگزار می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس به رشته حفظ جزء 30 اشاره كرد و گفت: این رشته شامل سه بخش حفظ سوره‌های ناس تا زلزال ویژه رده سنی خردسالان و مقطع ابتدایی، حفظ سوره‌های ناس تا طارق ویژه گروه سنی دانش‌آموزان و حفظ ناس تا نبأ ویژه گروه سنی بزرگسالان و از پیش‌دانشگاهی به بالا است.
وی یادآور شد: كسانی كه در آزمون كتبی رشته حفظ كل قرآن موفق به دریافت امتیاز 70 به بالا شوند، می‌توانند در آزمون شفاهی شركت كنند.
جلالی با بیان اینكه متقاضیان می‌توانند هر كدام در 4 رشته شركت كنند، گفت: متقاضیان می‌توانند در یكی از رشته‌های معارفی مسابقات اوقاف، یكی از 3 رشته حفظ جزء 30، یكی از رشته‌های حفظ و یكی از رشته‌های آزمون الكترونیكی شركت كنند.
انتهای پیام

captcha