گسترش برنامه‌های قرآنی به برکت انقلاب اسلامی
کد خبر: 3784428
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

گسترش برنامه‌های قرآنی به برکت انقلاب اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: گسترش برنامه‌های قرآنی از جمله برکات انقلاب اسلامی است که امیدواریم با حضور برادران و خواهران و حرکت مدیران فرهنگی به این برنامه‌ها جامعه ما روزبه‌روز رشد و ترقی پیدا کند.

اجرای برنامه‌های قرآنی باعث رشد و ترقی جامعه می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد شب گذشته، 5 بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان یزد اظهار کرد: اگر خانواده‌ها امروز احساس می‌کنند فرزندانشان حافظ قرآن و جز متسابقین هستند این‌ها را باید به پای انقلاب و حرکت ارزشمند امام راحل و فداکاری مردم بدانند.
وی افزود: اگر همت بلند مقام معظم رهبری و برنامه‌هایی که مستقیماً ایشان دستور به تشکیل آن می‌دادند، نبود ما این چنین فرهنگ قرآنی را نداشتیم.
امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: امروز خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی کشور ما به جایگاه بالای علمی دست پیدا کرده است که حضور جوانان و نوجوانان ما در مسابقات جهانی نشان از این قدرت‌های علمی و فرهنگی است.
حجت‌الاسلام مدرسی بیان کرد: در عرصه‌های علمی هم دانش‌آموزان ما درخشیده‌اند تا جایی که بسیاری از المپیادها، کشور ایران به عنوان مدعی نفرات اول تا سوم است.
وی افزود: ملت ایران قبل از انقلاب در هیچ المپیادی حق شرکت نداشتند و کشورهای بیگانه از ما می‌خواستند حق توحش بگیرند.
امام جمعه موقت یزد بیان کرد: در سال66 اولین بار رتبه 30 المپیاد را کسب کردیم و پس از انقلاب نیز رتبه های ارزشمند بسیار زیادی را داشتیم که سال گذشته یکی از عزیزان یزدی ما رتبه برتر نجوم دنیا و ریاضیات را کسب کند که این نشان از عملکردهای انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام مدرسی گفت: ما جز 10 کشور برتر دنیا در المپیادهای دانش‌آموزی هستیم و امروز بیش از 370 هزار مقاله علمی با معیار آی اس آی در دنیا عرضه شده و این رشد علمی است که در دنیا از لحاظ رشد علمی 17 امین کشور هستیم که باید رشد پیدا کند.
وی بیان کرد: برکات انقلاب اسلامی فراوان است که از جمله آنها برنامه‌های قرآنی است که امیدواریم با حضور برادران و خواهران و حرکت مدیران فرهنگی به این برنامه ها جامعه ما روز به روز رشد و ترقی پیدا کند.

انتهای پیام

captcha