ثبت‌نام بیش از ۳۰۰۰ زنجانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3787114
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

ثبت‌نام بیش از ۳۰۰۰ زنجانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از ثبت‌نام بیش از ۳۰۰۰ زنجانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد و گفت: شهرستان‌های سلطانیه و ماهنشان برای نخستین بار این آزمون را برگزار می‌کنند.

ثبت‌نام بیش از 3000 زنجانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریمنورالله صفی‌لو، مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: از استان زنجان، 3139 نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند که بخش کتبی این آزمون 9 اسفندماه همزمان با سراسر کشور در 9 حوزه شامل زنجان، ابهر، خدابنده، زرین‌رود، خرمدره، طارم، ماهنشان، ایجرود و سلطانیه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بخش کتبی 1427 نفر شرکت‌کننده دارد، بیان کرد: بخش شفاهی نیز با حضور دانش‌آموزان مدارس از 11 تا 16 اسفندماه برگزار می‌شود. برگزاری بخش الکترونیکی نیز روزهای 1 و 2 اسفندماه به صورت عمومی برگزار می‌شود.
مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیشترین نفرات شرکت‌کننده در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم را با 1707 نفر مربوط به شهرستان زنجان دانست و افزود: از ابهر، خدابنده و ایجرود نیز به ترتیب 423، 349 و 152 نفر ثبت‌نام کردند.
این مسئول با اشاره به اینکه در خرمدره و طارم نیز به ترتیب 119 و 215 نفر ثبت‌نام کردند، بیان کرد: از ماهنشان و سلطانیه نیز 119 و 55 نفر شرکت کردند که برای نخستین بار در این دو شهرستان آزمون برگزار می‌شود.
وی همچنین به برپایی نمایشگاه قرآن و عترت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در شهرستان ایجرود اشاره کرد و گفت: محفل انس با قرآن، کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی، نشست‌های تخصصی با موضوع قرآن و عترت و ایستگاه‌های نقاشی ویژه کودک و نوجوان با نام قرآن بخوان و جایزه بگیر از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.
صفی‌لو ادامه داد: این نمایشگاه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری معاونت قرآن و عترت و موسسه قرآنی منادیان ایجرود از 12 تا 20 بهمن‌ماه دایر است.
انتهای پیام
captcha