ثبت‌نام ١٥١ لرستانی در آزمون الکترونیکی حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3787245
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

ثبت‌نام ١٥١ لرستانی در آزمون الکترونیکی حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ تاکنون ١٥١ لرستانی در آزمون سراسری در رشته‌های گروه الکترونیک حفظ و مفاهیم قرآن ثبت‌نام کرده‌اند و ثبت‌نام در این رشته‌ها‌ تا ٣٠ بهمن‌ماه ‌ادامه دارد.

ثبت‌نام  ١٥١ لرستانی در آزمون الکترونیکی حفظ و مفاهیم قرآنبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌ نقل‌ از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با توجه به اتمام زمان ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم در رشته‌های کتبی و شفاهی، اما ثبت‌نام در رشته‌های گروه الکترونیک تا ٣٠ بهمن‌ماه ‌ادامه دارد.
تاکنون ١٥١ نفر از استان لرستان، در آزمون سراسری در رشته‌های گروه الکترونیک ثبت‌نام کرده‌اند، که ثبت‌نام در این رشته‌ها، شامل روان‌خوانی قرآن‌کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن‌کریم(واژه‌های آسمانی) و سبک زندگی و سیره معصومین(ع) تا ٣٠ بهمن ادامه خواهد داشت.
بنابر این گزارش، آزمون این رشته‌ها به‌صورت الکترونیکی و از طریق سامانه‌های حامیم، نورالمجتبی و واژه‌های آسمانی در تاریخ 21 اسفندماه برگزار می‌شود.
رشته‌های ‌الکترونیکی ‌آزمون امسال شامل سه رشته روان‌خوانی قرآن‌کریم، سبک زندگی و سیره معصومین(ع) و ترجمه و مفاهیم قرآن‌کریم(واژه‌های آسمانی) است.
دوره «روان‌خوانی قرآن» به آموزش قواعد پایه خواندن عبارات قرآنی می‌پردازد و اصولی چون شناسایی حروف و حرکات و تلفظ صحیح آن‌ها را آموزش می‌دهد تا علاقه‌مندان را برای ورود به مراحل بعدی قرائت این کتاب آسمانی آماده کند.
ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌ کریم با همکاری مؤسسه قرآنی حامیم این دوره آموزشی را امسال در فهرست رشته‌های آزمون گنجانده تا ضمن آموزش روانخوانی قرآن به علاقه‌مندان، از بستر فضای مجازی به‌عنوان یکی‌ از ابزارهای نوین آموزشی بهترین بهره را برده باشد.
سامانه آموزش الکترونیکی حامیم به‌منظور بهره‌گیری بهینه از محتوای این دوره آن‌را با روش تعیین سطح تعاملی طراحی کرده تا قرآن‌آموز با خواندن چند آیه بتواند تعیین سطح کنید و با دریافت چند ویدیوی کوتاه آموزشی بر اساس اشکالات این قرائت، گام به گام در مسیر تلاوت بهتر کتاب خدا پیشرفت کنند.
این دوره در پنج مرحله تنظیم شده که برای قبولی در آزمون این رشته گذراندن دو سطح اول آن کافی است.
قرآن‌آموزان و مدیران مؤسسات می‌توانند در کنار دیگر رشته‌ها در این رشته آموزشی نیز ثبت‌نام کنند، پس‌از ثبت‌نام امکان مشاهده محتوای آموزشی و شرکت در این دوره آموزشی و شرکت در آزمون پایانی آن، هم از طریق رایانه و هم از طریق اپلیکیشن اندرویدی و هم با استفاده از پیام‌رسان تلگرام وجود دارد.
در رشته سبک زندگی و سیره معصومین(ع) نیز استاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین ‌ناصر رفیعی، استاد این درس است که در آن موضوع سیره عملی ائمه(ع) در ارتباط با خدا، خویشتن و دیگران بررسی می‌کنند. این دوره نیاز شما به مطالعه کتب گوناگون سبک زندگی، را مرتفع ساخته و قرآن‌آموز را نسبت به پاسخگویی به سؤالات و شبهات درباره سبک زندگی اسلامی توانا می‌سازد.
ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با همکاری مؤسسه قرآنی نورالمجتبی امسال این دوره آموزشی را در فهرست رشته‌های آزمون گنجانده تا ضمن آموزش سبک زندگی و سیره معصومین(ع) به علاقه‌مندان، از بستر فضای مجازی به‌عنوان یکی‌از ابزارهای نوین آموزشی بهترین بهره را برده باشد.
روش آموزشی رشته ترجمه و مفاهیم قرآن‌کریم (واژه‌های آسمانی) نیز به این‌صورت است که دوره «واژه‌های آسمانی» به آموزش ترجمه واژه‌های پُرکاربرد قرآن‌ کریم با شیوه‌ای نوین می‌پردازد. با شرکت در این دوره می‌توانید در زمانی بسیار محدود با یادگیری کمتر از ۲ درصد از کلمات قرآن معنای ۸۲ درصد از کلمات به‌کار رفته در قرآن را فرا بگیرید.

انتهای پیام

captcha