برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3794150
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در سیستان و بلوچستان

گروه فعالیت‌های قرآنی- آزمون طرح حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور، امروز، پنجشنبه 9 اسفندماه در 13 نقطه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آزمون طرح حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور، امروز، پنجشنبه 9 اسفندماه در 13 نقطه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
مرتضی کوچکی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان در این خصوص بیان کرد: این آزمون ویژه عموم بوده که امسال بالغ بر چهار هزار شرکت‌کننده از سطح استان در آن به رقابت پرداختند.
وی افزود: این آزمون به صورت متمرکز توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
کوچکی ادامه داد: آزمون‌های مشابه این دستگاه‌ها که در سال‌های گذشته به صورت منفرد برگزار می‌شد، برای نخستین بار در سال گذشته به صورت مشارکتی و تحت عنوان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد.
وی اهداف برگزاری این آزمون را تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، سنجش و ارزیابی کمّی و کیفی مؤسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم، جهت‌دهی آموزش‌های قرآنی در مؤسسات قرآنی و شناسایی و بروزرسانی بانک اطلاعات قرآن کشور و استعدادهای درخشان قرآنی برشمرد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: آزمون شفاهی طرح حفظ و مفاهیم قرآن کریم نیز روزهای ۱۱ تا ۲۶ اسفندماه در سطح استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha