«دوره تربیت مربی انس کودکان با قرآن» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3795342
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

«دوره تربیت مربی انس کودکان با قرآن» در یزد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد از برگزاری «دوره تربیت مربی انس کودکان با قرآن» در استان یزد خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد تا پایان سال 96 موفق به برگزاری 238 دوره تربیت معلم در رشته‌های مختلف در سطح استان شده است.
وی ادامه داد: از تعداد افرادی که در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند، 3483 نفر توانسته‌اند گواهینامه پایانی دوره تربیت معلم را دریافت کنند.
وی بیان کرد: دوره تربیت مربی انس با قرآن کودکان تاکنون در استان یزد برگزار نشده است و ان‌شاءالله اولین دوره آن برگزار خواهد شد.
رضایی افزود: این دوره در 130 ساعت آموزشی برگزار خواهد شد که 56 ساعت به صورت حضوری و 74ساعت به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.
وی ادامه داد: پیش نیاز ثبت‌نام در این دوره فصیح خوانی و آشنایی با روخوانی، روان خوانی و تجوید الصلاه و آزمون مفاهیم سطح دو شامل کتاب‌های مفاهیم جلد 1تا 5 استاد وکیل است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: آزمون ورودی پنجشنبه 16 اسفندماه ساعت 10 صبح در محل اداره کل تبلیغات استان یزد برگزار خواهد شد و شرکت کندگان پس از قبولی می‌توانند در دوره ثبت نام و در کلاس‌های آموزشی شرکت نمایند.
رضایی تصریح کرد: به افراد شرکت کننده در دوره آموزشی تربیت مربی انس کودکان با قرآن پس از شرکت در دوره و کسب حد نصاب نمره گواهی نامه معتبر اعطا خواهد شد.
وی اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در دوره می‌توانند تا پایان ساعت اداری سه شنبه 14 اسفند ماه برای شرکت در آزمون ورودی ثبت‌نام نمایند و پس از قبولی برای ثبت‌نام در دوره آموزشی اقدام نمایند.
رضایی گفت: سرفصل‌های آموزشی دوره شامل مبانی آموزش مفاهیم دینی و پرسمان کودک در مدت 4 ساعت آموزشی، مباحث روانشناسی تربیتی و رشد کودک به مدت 12 ساعت، مهارت‌های مربی کودک1، کاردستی و نقاشی خلاق به مدت 4 ساعت، مهارت‌های مربی کودک2، شعر و قصه گویی خلاق به مدت 4 ساعت، مهارت‌های مربی کودک3، بازی و نمایش به مدت 4 ساعت، روش تدریس کارورزی و فنون کلاس داری وبه مدت 4 ساعت، سبک زندگی قرآن به مدت 4 ساعت برای مدت زمان دوره در ساعات حضوری است.
وی حفظ سور و آیات منتخب در 22ساعت، بهداشت کودک به مدت 12ساعت و کارورزی دوره به مدت 40 ساعت را از مباحث بخش غیرحضوری دوره برشمرد و تصریح کرد: در پایان دوره پس از برگزاری آزمون از سوی دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات استان یزد گواهی نامه معتبر پایان دوره داده خواهد شد.

انتهای پیام

captcha