ثبت‌نام «اعتکاف رجبیه» در مساجد یزد آغاز شد
کد خبر: 3795845
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

ثبت‌نام «اعتکاف رجبیه» در مساجد یزد آغاز شد

گروه معارف ــ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از آغاز فرآیند ثبت‌نام اینترنتی مراسم معنوی «اعتکاف رجبیه» در شهرستان یزد خبرداد.

حجت‌الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رجب و ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع)، با اشاره به سنت حسنه اعتکاف اظهار کرد: در اسلام برای تزکیه و خودسازی مومنین عبادات بسیاری در نظر گرفته شده که یکی از این عبادات اعتکاف است.
وی افزود: اعتکاف یعنی شرایط به گونه‌ای از نظر مکان، زمان، عمل و ... ایجاد شود تا فرد معتکف خود را بیشتر به خدا نزدیک کند.
کارگر با اشاره به ویژگی‌های برجسته اعتکاف بیان کرد: از نظر زمانی اعتکاف در ایام ماه رجب و ایام البیض و از نظر مکانی در مسجد که خانه خداست برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف به‌صورت اینترنتی از امروز در شهرستان یزد آغاز شده است گفت: تقارن تعطیلات انتها و ابتدای سال با زمان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف فرصت خوبی را جهت حضور علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم معنوی فراهم کرده است.
کارگر با اشاره به نحوه ثبت‌نام در مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان یزد تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از 8 صبح امروز 15 اسفند لغایت ساعت 12 شب 24 اسفندماه می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت تبیان یزد به نشانی tebyanyazd.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
وی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام در مراسم اعتکاف برای شهرستان یزد تنها به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود گفت: با شروع فرآیند ثبت نام و با توجه به شرایط زمانی خاص نام 8 مسجد در بخش خواهران و یک مسجد در بخش برادران همراه با ظرفیت آن‌ها بر روی سایت قرار گرفته است.
کارگر با اشاره به اعلام آمادگی 20 مسجد در سطح شهرستان یزد جهت میزبانی از معتکفین اظهار کرد: در صورت تکمیل ظرفیت مساجد موجود مساجد جدید جایگزین خواهد شد.
وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزهای صورت گرفته هزینه ثبت‌نام اعتکاف در سال جاری، برای هر نفر مبلغ 95 هزار تومان در نظر گرفته‌شده است، اذعان کرد: لازم است ثبت‌نام کنندگان فرم ثبت‌نام را به‌صورت کامل پر کنند؛ شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی پس از تکمیل فرم ثبت‌نام هزینه ثبت‌نام را به‌صورت اینترنتی پرداخت کرده و کد رهگیری دریافت می‌کنند.
این مقام مسئول در رابطه با نحوه ثبت‌نام جهت حضور در این مراسم معنوی در سایر شهرستان‌های استان گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در برخی شهرستان‌ها ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی و در برخی شهرستان‌ها به‌صورت حضوری انجام می‌شود.
کارگر با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف سال گذشته در 160 مسجد استان برگزار شد گفت: سال گذشته درمجموع بیش از 21 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف استان یزد ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۷۰ درصد را خواهران و ۳۰ درصد را برادران تشکیل داده بودند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: پاسخ به سؤالات شرعی، برگزاری دعا، نیایش، نماز جماعت، درس‌هایی از نهج‌البلاغه و حلقه‌های معرفتی ازجمله برنامه‌های مراسم اعتکاف است.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۱۸:۳۴
0
0
خیلی ممنون عالی بود خبرات
captcha