کم‌لطفی صداوسیمای یزد نسبت به پوشش آزمون حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3796654
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

کم‌لطفی صداوسیمای یزد نسبت به پوشش آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف ‌استان یزد با گلایه از عدم حضور صداوسیمای مرکز یزد و پوشش نامناسب از آزمون حفظ و مفاهیم قرآن گفت: انتظار می‌رفت پوشش این برنامه به‌عنوان بزرگترین رویداد قرآنی استان بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

محمدحسین کاظمی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که با توجه به هم‌افزایی و هماهنگی چهار نهاد دولتی همزمان با سراسر کشور در استان یزد نیز برگزار شد، به‌عنوان بزرگترین رویداد قرآنی شناخته می‌شود.
وی ادامه داد: بر این اساس در استان یزد در سال جاری نسبت به سال گذشته با استقبال خوب شرکت‌کنندگان بیش از 8 هزار نفر در این آزمون ثبت نام و در نهم اسفندماه در مرحله کتبی در ‌دانشگاه یزد به رقابت با یکدیگر پرداختند.
کاظمی افزود: فضای امتحانی این آزمون در محل دانشگاه یزد به عنوان ملاک در سایت‌های کشوری دست به دست می‌شود این در حالی است که در استان یزد حتی حضور یک مسئول استانی را شاهد نبودیم.
وی با گلایه از عدم حضور صدا و سیمای مرکز یزد و پوشش نامناسب از این رویداد قرآنی گفت: انتظار می‌رود این برنامه به‌عنوان بزرگترین رویداد قرآنی استان از سوی این مرکز با اهمیت بیشتری همراه باشد اما متأسفانه نه تنها شاهد اکیپ خبری صدا وسیما نبودیم بلکه با تماس‌های مکرر و نهایتاً حضور خبرنگار و تصویربردار این مرکز با عدم پخش این برنامه مواجه شدیم.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه دعوت از صدا و سیما طبق هماهنگی‌های قبلی از سوی ارشاد صورت گرفته بود، بیان کرد: مرحله شفاهی این آزمون نیز در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد و طبق دعوت قبلی از سوی اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف، حضور خبرنگار و تصویربردار مرکز صدا و سیما رقم خورد ولی متأسفانه پخش این برنامه انجام نشد.
کاظمی یادآور شد: امیدواریم از طرف مسئولان استان به برنامه‌های قرآنی توجه بیشتری شود و توسط رسانه‌های استان به ویژه صدا وسیمای مرکز یزد نیز با توجه به رسالت کاری نسبت به پوشش این گونه برنامه‌ها اقدامات لازم انجام شود، این در حالی است که ترویج فعالیت‌های قرآنی همت همگانی را می‌طلبد.

انتهای پیام

captcha