ایده‌ و طرح‌های نخبگان شاهد و ایثارگر حمایت می‌شود
کد خبر: 3796739
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

ایده‌ و طرح‌های نخبگان شاهد و ایثارگر حمایت می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد در حمایت از نخبگان شاهد و ایثار تلاش در راستای توانمندسازی نخبگان و پر کردن فاصله علم با عمل است و از ایده‌های و طرح‌های مختلف نخبگان استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایکنا از یزد، عادل مهری، مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران 18 اسفندماه در همایش نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان یزد با گرامیداشت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: ایثارگرانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های ماندگاری را آفریدند اینک در جبهه علمی رتبه علمی کشور را ارتقا داده‌اند.
مهری تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ایثارگران کلید موفقیت بنیاد در ارائه خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر افزود: ایثارگران همیشه با توجه به عرق و تعصبی که به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند خالصانه تلاش می‌کنند و بنیاد هم به سهم خود برنامه‌ریزی لازم برای ارتقای سطح این عزیزان را در دستور کار دارد.
مهری با قدردانی از اقدامات و برنامه‌های استان یزد در حوزه نخبگان اضافه کرد: استان یزد 400 نخبه و سرآمد دارد که در زمینه‌های مختلف علمی فعالیت دارند.
مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: این نخبگان در حوزه‌های چاپ مقاله در مجلات خارجی و داخلی، چاپ کتاب، ثبت اختراع و حضور در همایش‌های ملی و بین‌المللی فعالیت کرده‌اند و موفق شده‌اند در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.
وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد در این حوزه تلاش در راستای توانمندسازی نخبگان و پر کردن فاصله علم با عمل است و از ایده‌های و طرح‌های مختلف نخبگان استقبال می‌کنیم.
احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در این همایش اظهار کرد: همان‌طور که شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران توانستند موجب سرافرازی کشور شوند، استفاده مناسب از تجارب و ظرفیت علمی نخبگان و سرآمدان شاهد می‌تواند موجب پیشرفت استان و ارتقای جایگاه کشور در منطقه و جهان شود.
ابراهیمی ادامه داد: امروز شاهد حضور پررنگ و موفق خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان در عرصه‌های مختلف علمی، مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی هستیم و تعداد نخبگان شاهد استان از ۸۶ نفر در سال ۹۰ به ۳۹۷ نفر در سال جاری رسیده است.
وی افزود: ۱۹ درصد از نخبگان استان شامل ۷۷ نفر از خانواده شهدا، ۱۵ درصد از آزادگان و خانواده آن‌ها و ۶۶ درصد جانبازان دفاع مقدس و فرزندان و همسران آن‌ها هستند.
وی تصریح کرد: ۵۰ درصد از نخبگان شاهد و ایثارگر در رشته علوم انسانی، ۱۹ درصد در رشته مهندسی و ۳۱ درصد در رشته تخصص و فوق تخصص پزشکی به جامعه در حال خدمت هستند.
ابراهیمی یادآور شد: نخبگان شاهد و ایثارگر استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی موفقیت‌های خوبی را کسب کردند که از آن جمله می‌توان به ۸۴ مقاله علمی پژوهشی، ۱۱ مورد تألیف کتاب، چهار مورد ترجمه کتاب، ۲ مورد اختراع و ۲ مورد طرح پژوهشی اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha