اعطای ۲۵۳ مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در یزد
کد خبر: 3797309
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

اعطای ۲۵۳ مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد از اعطای ۲۵۳ مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: آزمون تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ از سال ۸۵ آغاز شده و امسال چهاردهمین دوره آن برگزار می‌شود.
وی افزود: همه سال ثبت نام این آزمون در بهمن و اسفند انجام می‌گیرد و اردیبهشت ماه آزمون کتبی حفظ و ترجمه قرآن برگزار خواهد شد و قبول شدگان این دوره شهریور ماه در آزمون شفاهی شرکت خواهند کرد.
رضایی ارائه مدرک تخصصی معادل دیپلم تا دکترا به برگزیدگان این آزمون را وجه تمایزی با آزمون‌های سایر سازمان‌ها دانست و گفت: این مدارک هم ارزش علمی و هم ارزش استخدامی دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه آزمون تخصصی در سه مقطع حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود، بیان کرد: برای افرادی که در آزمون حفظ ۱۰ جز قبول شوند، مدرک دیپلم حفظ ۲۰ جزء مدرکی معادل فوق دیپلم و حفظ کل مدرکی معادل کارشناسی صادر می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: کسانی که دوره‌های لازم را پشت سر بگذارند و ادامه دهند، می‌توانند مدرک درجه پنج تا درجه یک را دریافت کنند و مدارکی معادل کارشناسی ارشد و دکترا به آنها اعطا می‌شود.
رضایی گفت: افراد حافظ 10 جزء مدرک درجه 5 را معادل دیپلم، افراد حافظ 20 جزء مدرک درجه 4 معادل فوق دیپلم، افراد حافظ کل قرآن کریم مدرک درجه 3 معادل لیسانس را دریافت می کنند و اگر حافظان پس از این مرحله در آزمون مفردات شرکت کنند مدرک درجه 2 که معادل فوق لیسانس است را دریافت خواهند کرد.
وی اظهار کرد: حافظان مسلطی که جدای از حفظ تفسیر قرآن را به صورت ویژه کار کرده باشند و در امتحان تفسیر که آزمون مرحله چهارم است، شرکت کنند و پیش از این مربی قرآن بوده‌اند، می‌توانند مدرک درجه 1 که معادل دکترا و استادی قرآن کریم است، را دریافت کنند.
حجت‌الاسلام رضایی افزود: ثبت‌نام از بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۱ اسفند ماه ادامه دارد و افراد برای ثبت نام می‌توانند به سامانهwww.telavat.ir مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه آزمون در سال ۹۸ برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری این آزمون فرصتی است تا افراد به حفظ قرآن تشویق شوند و برای تربیت حافظان قرآن به عنوان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری تلاش می‌کنیم.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد دارالقرآن الکریم استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: سیزدهمین دوره طرح ملی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در سال 97 با حضور 372نفر ثبت نام کننده از استان یزد برگزار شد که پس از طی مراحل آزمون‌های کتبی و شفاهی تعداد 44 نفر موفق به دریافت مدرک تخصصی حفظ قرآن در رشته‌های 3، 5، 10، 20 و 30 جزء قرآن کریم شدند.
وی ادامه داد: در این طرح تاکنون 253 مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان یزد اعطا شده است.

انتهای پیام

captcha