رودخانه‌های کارون و زاینده‌رود طغیانی و سیلابی است
کد خبر: 3799821
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

رودخانه‌های کارون و زاینده‌رود طغیانی و سیلابی است

گروه اجتماعی ــ استاندار چهارمحال و بختیاری در تماس تلفنی معاون اول رئیس جمهوری گزارش کاملی از نحوه امدادرسانی و مدیریت بحران استان در سیلاب اخیر را ارائه کرد و با اشاره به شدت بارش‌ها در شهرستان‌های این استان، شرایط رودخانه‌های کارون و زاینده‌رود را طغیانی و سیلابی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری، امروز، ششم فروردین‌ماه در تماس اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس جمهوری با ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری مستقر در کوهرنگ اعلام کرد: میزان بارش‌ها در این شهرستان به بیش از 250 میلیمتر رسیده است.

وی یادآور شد: 30 روستای استان در این سیلاب از سکنه خالی شده و مردم به مناطق امن هدایت شده‌اند.

عباسی اعلام کرد: در پی بارش‌ها یک روستا دچار رانش زمین شد که اهالی بلافاصله به مرکز شهرستان کوهرنگ منتقل و در یک مکان امن اسکان داده شدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شدت بارش‌ها در شهرستان‌های این استان، شرایط رودخانه‌های کارون و زاینده رود را طغیانی و سیلابی توصیف کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش‌های روز دوشنبه در این استان میزان خروجی آب رودخانه‌های سرچشمه کارون به سمت خوزستان را 4 هزار مترمکعب و میزان ورودی آب به رودخانه زاینده رود را 250 مترمکعب در ثانیه عنوان کرد.

وی گفت: در پی این بارش‌ها تاکنون 7 پل در جاده‌های اصلی این استان و نزدیک به ده‌ها پل در جاده‌های روستایی و فرعی استان زیر آب رفته است.

عباسی خاطرنشان کرد: سیلاب در این استان تاکنون خسارت جانی نداشته و تمام تلاش ستاد مدیریت بحران حفظ جان مردم است.
انتهای پیام

captcha