خسارت ۴۸۰ میلیارد تومانی سیل به خراسان‌شمالی
کد خبر: 3799990
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

خسارت ۴۸۰ میلیارد تومانی سیل به خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه خسارت سیل اخیر به استان دست‌کم ۴۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: خسارت وارد آمده به عشایر استان نیز حداقل ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

خسارت ۴۸۰ میلیارد تومانی سیل به خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمد‌علی شجاعی، استاندار خراسان‌شمالی شب گذشته، 6 فروردین‌ماه به همراه رئیس سازمان امور عشایر کشور و نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از منطقه عشایری مرواه تپه گلستان و روند خدمات و امدادرسانی به عشایر ساکن در این محدوده بازدید و دستورات لازم برای جبران کمبودها و کاهش دغدغه‌های مردم را صادر کرد.
وی از پیگیری ها برای مصوب شدن پرداخت خسارت به سیل زدگان استان و هیئت دولت خبر داد، افزود: برای ارسال اقلام ضروری به سیل‌زدگان استان در روزهای ابتدایی وقوع حادثه، چند بار بالگردهایی به پرواز درآمد اما به‌دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی امکان فرود آنها در این مناطق میسر نشد و از راه زمینی کمک‌رسانی شد.
وی خاطرنشان کرد:برای واگذاری بالگرد اختصاصی امدادونجات به این استان پیگیر هستیم.
کرمعلی قندالی، رییس سازمان امور عشایر کشور نیز در این بازدیدها اظهار کرد: مسئولان خراسان‌شمالی و گلستان هرچه در توان داشتند برای کمک رسانی به عشایر مراوه تپه به میدان آوردند.
وی گفت: بارندگی های اخیر ظرفیت خوب علوفه ای برای دام های عشایر ایجاد کرد و زمینه رونق تولیدات این قشر فراهم شد، هرچند خسارت هایی به بار آورد که برای جبران خسارت ها تسهیلات 4درصدی تا 50 میلیون تومان در اختیار عشایر سیل زده قرار میگیرد.
عزیزی، نماینده مردم شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: با تدبیر استاندار خراسان شمالی، اقلام ضروری پیش از وقوع سیل به روستاها ارسال شد و تنها استانی بودیم که طی سه ساعت پس از وقوع سیل، چادر، پتو و کالاها در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت.
وی  با اشاره به اینکه برخی تقوای سیاسی ندارند و علیه استاندار در فضای مجازی شانتاژ می‌کنند، اظهار کرد: در مجلس بحث قانونی شدن ایجاد سرپناه برای عشایر را پیگیری می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha