پایان داوری مقالات همایش «فخر چهلم» در یزد/ انتخاب ۱۰ مقاله برتر
کد خبر: 3811049
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

پایان داوری مقالات همایش «فخر چهلم» در یزد/ انتخاب ۱۰ مقاله برتر

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از پایان داوری مقالات رسیده به دبیرخانه همایش «فخر چهلم» در این استان خبر داد و گفت: از مجموع مقالات ارسال شده به دبیرخانه و پس از داوری ۱۰ مقاله به‌عنوان مقاله برتر انتخاب شد.

پایان داوری مقالات همایش فخر چهلم در استان یزدحجت‌الاسلام سیدمحمد شریف‌حسینی کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اتمام مرحله داوری همایش فخر چهلم اظهار کرد: مراسم اختتامیه این همایش تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی به اشاره به استقبال خوب پژوهشگران، دانشجویان و طلاب از این فراخوان گفت: در مجموع 83 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال که پس از داوری 10 مقاله به‌عنوان مقالات برتر این همایش انتخاب‌ شده است.
حسینی‌کوهستانی افزود: اکبر غفوری، حجت‌الاسلام مرتضی نصراللهی، حجت‌الاسلام موسوی، حجت‌الاسلام فهیم نیا و حجت‌الاسلام دبیری هیات داوران این همایش را تشکیل می‌دهند.
وی در تبیین روند اجرایی برگزاری این همایش بیان کرد: فراخوان مقالات از اول بهمن‌ماه و هم‌زمان با برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز و تا 15 اسفندماه ادامه داشت.
حسینی‌کوهستانی گفت: فراخوان مقالات در ۱۵ محور شامل ویژگی‌های خط امام خمینی (ره) و رسالت‌های ما، تشابهات سیره و سلوک امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در عرصه سیاست داخلی و خارجی، تبیین شعارهای راهبردی انقلاب اسلامی، رسالت‌های نسل جوان و چالش‌های پیش رو، راهکارهای مشارکت‌جویی بیشتر مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، نقش ولایت‌فقیه و رهبری در مهار بحران‌ها بابیان مصداق، برجسته‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در چهار دهه انقلاب اسلامی، تبیین و تطبیق وضعیت کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، احصاء و تبیین مؤلفه‌های اقتدار ملی، تبیین اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی با نگاه به مردم‌سالاری دینی و مؤلفه‌های آن، تطبیق ارزش‌ها ضد ارزش‌ها در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی و خدمت‌رسانی به مردم (مبانی- ضرورت‌ها – راهکارها- موانع)، جایگاه و منزلت زن از منظر انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی بیداری مسلمانان و شکل‌گیری جبهه مقاومت و نظری به فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی صورت گرفت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: پس از جمع‌آوری و ارزیابی اولیه آثار دریافتی محورهای جایگاه و منزلت زن از منظر انقلاب اسلامی با 13 مقاله، برجسته‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در چهار دهه انقلاب اسلامی با 11 مقاله و نقش ولایت‌فقیه و رهبری در مهار بحران‌ها بابیان مصداق با 9 مقاله بیشترین مشارکت را به خود اختصاص داده‌اند.
وی اضافه کرد: محورهای نگاه تطبیقی سیره و سلوک امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در عرصه سیاست داخلی خارجی و نظری به فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی با 8 مقاله در رده‌های بعدی بیشترین مشارکت پژوهشگران قرارگرفته‌اند.
حسینی کوهستانی تصریح کرد: 5 مقاله هم در حوزه دانش‌آموزی و از مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ولایت استان به این همایش ارسال‌ شده است.
وی گفت: 10 اثر برگزیده در کتاب مجموعه مقالات همایش فخر چهلم منتشر و به صاحبان مقالات کمک‌ هزینه سفر به عتبات عالیات (کربلا معلی) اهدا می‌شود.

انتهای پیام

captcha