واگذاری فعالیت‌های قرآنی تبلیغات اسلامی به اتحادیه مؤسسات یزد
کد خبر: 3816491
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

واگذاری فعالیت‌های قرآنی تبلیغات اسلامی به اتحادیه مؤسسات یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از واگذاری فعالیت‌های قرآنی این اداره کل به اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان خبر داد.

واگذاری فعالیت‌های قرآنی تبلیغات اسلامی به اتحادیه موسسات یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمد شریف‌حسینی‌کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، 11 خردادماه در دیدار اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد با محمدعلی طالبی، استاندار یزد اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی این اداره کل به اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی استان واگذار شده چرا که هدف مشترکی دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه نیرویی که در اتحادیه در حال فعالیتند به لحاظ فکری، فرهنگی و کاری نیروی قوی هستند افزود: در این راستا سطح توقعات نیز بیشتر خواهد شد.

فعالیت 70 خانه قرآن روستایی در یزد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه اتحادیه حمایت‌های استانداری را نیاز دارد بیان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف که فعالیت‌های قرآنی را دنبال می‌کنند با همکاری اتحادیه انجام تا با هم افزایی این برنامه‌ها ساماندهی شود که اقدام بسیار مثبتی است.
حجت‌الاسلام حسینی‌کوهستانی با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت کشور در خصوص اجرای فعالیت‌های قرآنی در روستاها گفت: در این راستا 70 خانه قرآنی روستایی در روستاهای استان راه اندازی و در حال فعالیت هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به وجود مشکلات جمعیتی در برخی روستاها افزود: فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در روستاها باید منطبق با ظرفیت منطقه و جمعیت آن باشد.

مشکل اساسی مؤسسات یزد
حسین قادری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: در استان یزد خوشبختانه انسجام خوبی در جامعه قرآنی به وجود آمده و فعالیت‌های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی به اتحادیه واگذار شده که امیدواریم بقیه نهادها نیز در این راستا گام بردارند.
وی مشکلات مالی و کمبود منابع و فضای آموزشی را دو مشکل اساسی موسسات قرآنی در استان عنوان کرد و افزود: صندوق قرض الحسنه ویژه موسسات راه اندازی شده که در صورت حمایت مثمر ثمر خواهد بود.
قادری بازدید استاندار از موسسات قرآنی، انتخاب مشاور فرهنگی و قرآنی و ارتباط با جامعه قرآنی و انتقال نظرات و پیشنهادات، در نظر گرفتن جایگاه قانونی در صدور مجوزها برای اتحادیه و .... را خواستار شد.
یادآور می‌شود حسینی بغدادآبادی و ملکوتیان عضو و بازرس هیات مدیره نیز مواردی را بیان کردند.

انتهای پیام

انتهای پیام

captcha