امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر جاهلیت مدرن بود
کد خبر: 3817143
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر جاهلیت مدرن بود

گروه سیاسی- مدیرکل آموزش و پرورش البرز امام راحل را تنها احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر جاهلیت مدرن دانست و گفت: مراجعه به اندیشه های‌امام(ره) نیاز همیشگی کشور و جامعه اسلامی است.

امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر جاهلیت مدرن بود

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: امام خمینی(ره) با رهبری انقلابی بزرگ توانست نهال همدلی را در دل ملت ایران و جهان اسلام بنشاند و به ثمر برساند.
وی امام راحل را تنها احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر جاهلیت مدرن دانست و گفت: رمز پیروزی امام در ایجاد و هدایت نهضتی شگرف در سرزمینی که شاهد انواع جنبش‌ها و حرکت‌های سیاسی نافرجام بود همین مرجع شناسی اسلام بود.
این مسئول تاکید کرد: تحلیل شخصیت امام خمینی(ره) به عنوان مرجع دینی، احیاگر دین و رهبر یک انقلاب مردمی، کار آسانی نیست چون فردی که به چنین موقعیت ممتازی در تاریخ می‌رسد، دارای پیچیدگی‌های ژرف و عظمت‌هایی است که شناخت همه‌جانبه آن در حد ناممکن است.
قاسمی گفت: امام خمینی(ره) با پیروی از تعالیم و ارزش‌های جاودانه اسلامی، برابری تمام انسان‌ها را بدون وابستگی به موقعیت اجتماعی آن‌ها در نظر می‌گرفت و صلح، برابری و رفاه مردم را هدف خود قرار داده بود.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: ایشان از لحاظ فردی شخصیتی ساده زیست، شجاع، نترس، از جان گذشته و از طرف دیگر سازش‌ناپذیر و از لحاظ حقوقی مرجعی بود که در تاریخ تشیع مرجعیت جز فرهنگ این مردم شده است.
وی خردادماه را فرصتی برای شخصیت‌شناسی دوباره امام راحل(ره) و اندیشه‌های تابناک و تاریخ‌ساز آن حضرت به ویژه تاثیرات شگرف ایشان در تغییر مسیر تاریخ ملت ایران دانست و افزود: مراجعه به اندیشه‌های‌امام(ره) نیاز همیشگی کشور و جامعه اسلامی است، ملت ایران، میراث گران‌بهایی که از امام خمینی به ارث برده‌اند را با دقت فراوان حفظ خواهند کرد و به دشمنان اجازه نمی‌دهند که راه و اندیشه امام(ره) و شهدای انقلاب به دست فراموشی سپرده شود.
انتهای پیام

 

captcha