اعلام آمادگی ۱۳۰ مسجد سیستان و بلوچستان برای کمک به سیل‌زدگان
کد خبر: 3820255
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

اعلام آمادگی ۱۳۰ مسجد سیستان و بلوچستان برای کمک به سیل‌زدگان

گروه اجتماعی ــ مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: در طرح جهاد همبستگی ملی مساجد، پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی هر کدام متولی ساخت یک خانه خواهند بود که در این طرح تاکنون ۱۳۰ مسجد شیعه و سنی استان اعلام آمادگی برای حضور کرده‌اند.

علی‌اکبر جعفری، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: طرح «جهاد همبستگی ملی» طرحی است که از سوی سپاه پاسداران و با هدف پایان دادن به مشکلات و آلام هموطنان سیل‌زده کشورمان معرفی شد.
وی با بیان اینکه این طرح در سراسر کشور با محوریت مساجد اجرا می‌شود، افزود: در قالب این طرح، هر ‏مسجد در بازسازی و نوسازی یک واحد مسکونی مشارکت کرده و هر کسبه و تاجر هم در تامین ‏یک یا چندین قلم کالا سهیم خواهد بود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان بیان کرد: در طرح جهاد همبستگی ملی مساجد، پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی هر کدام متولی ساخت یک خانه خواهند بود که در این طرح تاکنون 130 مسجد شیعه و سنی استان اعلام آمادگی برای حضور کرده‌اند.
وی گفت: مساجد در طول تاریخ همواره محلی برای حل مشکلات جامعه بوده و امید است تا با بهره‌گیری از این ظرفیت بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بازسازی و تامین نیاز خانواده‌های آسیب دیده اقدام کرد.
جعفری همچنین به طرح «یک کاسب، یک کالای اساسی» اشاره کرد و افزود: در این طرح نیز از تمام کسبه استان مبلغ جزئی از 20 هزار تومان به بالا در نظر گرفته شده که پس از ساخت خانه‌ها، تجهیزات زندگی نیز برای افراد مهیا باشد.
این مقام مسئول بیان کرد: شماره حساب 5151818086011 به نام حوادث غیرمترقبه بسیج نزد بانک سپه نیز جهت دریافت کمک‌های نقدی دایر است و هموطنان می‌توانند از این طریق، در بازسازی مناطق سیل‌زده مشارکت کنند.

انتهای پیام

captcha