خسارت سیل به ۱۱۰۰ ایثارگر لرستانی
کد خبر: 3823282
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

خسارت سیل به ۱۱۰۰ ایثارگر لرستانی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید لرستان با اشاره به این‌که یک‌هزار و ۱۲۶ نفر از جامعه ایثارگران و خانواده‎های شهدای استان از سیل اخیر آسیب دیدند، بیان کرد: ۵۸۰ خانواده از سیل‌زدگان جامعه ایثارگری لرستان در شهرستان پلدختر هستند.

خسارت سیل به هزار نفر از جامعه تحت پوشش بنیاد شهید لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدحسین نازاریان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، یک‌شنبه، نهم تیرماه، در دیدار با مدیرعامل بیمه کوثر کشور، در رابطه با پیگیری پرونده خسارت دیدگان سیل فروردین‌ماه امسال، گفت: در این راستا جلسات متعددی با مسئولان بیمه کوثر در استان داشتیم تا بتوانیم مشکلات ایثارگران و خانواده‎های شهدای سیل‌زده را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به این‌که یک‌هزار و 126 نفر از جامعه ایثارگران و خانواده‎های شهدای استان از سیل اخیر آسیب دیدند، عنوان کرد: 384 ساختمان و 504 لوازم خانگی از جامعه ایثارگری لرستان در جریان سیل فروردین ماه، دچار خسارت شدند و 580 خانواده از سیل‌زدگان جامعه ایثارگری لرستان در شهرستان پلدختر هستند.

نازاریان افزود: همچنین 216 ساختمان و لوازم خانگی هم‌زمان دچار آسیب شده و 22 واحد مسکونی به‌صورت کامل تخریب شدند.

مدیرکل نباید شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: تعدادی از طرح‌های کشاورزی جامعه ایثارگری استان نیز در جریان سیل دچار آسیب شدند که از طریق بیمه کوثر این موارد را نیز پیگیری کردیم.

وی با بیان این‌که جامعه ایثارگری و خانواده‎های شاهد استان طرف قرارداد با بیمه کوثر هستند، تصریح کرد: تعدادی از ایثارگرانی که از سیل خسارت دیده‎اند نسبت به بحث پرداخت خسارات اعتراض دارند و از آنجایی‌که آسیب وارد شده به آنان بسیار سنگین است، نیاز است که بیمه نسبت به بررسی دقیق این موارد و پرداخت خسارات اقدام کند.

نازاریان تأکید کرد: خانواده‎های شاهد و جامعه ایثارگری خرم‌آباد نیز در جریان این سیل خسارت دیدند که در برخی موارد وجه پرداختی به آنان نسبت به خسارت وارده، بسیار ناچیز است و باعث اعتراض این سیل‌زدگان شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان افزود: بنیاد شهید لرستان وضعیت اعتباری مطلوبی ندارد که بتواند به سیل‌زدگان تحت پوشش خود کمک کند، به همین دلیل از بیمه کوثر انتظار می‎رود که نهایت مساعدت را در بحث پرداخت خسارات به سیل‌زدگان لرستانی داشته باشد.

وی با بیان این‌که پیشنهائد ما این است که خسارت نقص مدارک با تأئیدیه بنیاد شهید مبنی بر صحت سکونت و مالکیت انجام شود، عنوان کرد: در صورت نبود مستندات با تنظیم صورت جلسه توسط کارشناسان بیمه، خسارات پرداخت می‎شود.

نازاریان با بیان این‌که برای تخریب کامل لوازم خانگی زیر 20 میلیون تومان خسارت پرداخت نشود، اظهار کرد: امیدواریم تا 15 تیرماه جاری تمام پرداخت خسارات جامعه ایثارگری سیل‌زده انجام شود و بنیاد می‌تواند تا پایان تیرماه جاری خسارات جدید را به بیمه اعلام کند.

انتهای پیام

 

captcha