اجرای ۵۰ ویژه‌برنامه به‌مناسبت دهه‌ کرامت در آموزش و پرورش البرز
کد خبر: 3824069
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

اجرای ۵۰ ویژه‌برنامه به‌مناسبت دهه‌ کرامت در آموزش و پرورش البرز

گروه اجتماعی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: به مناسبت دهه‌ کرامت اجرای ۵۰ برنامه فرهنگی ـ تربیتی با شعار «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت‌(ع)» در این استان آغاز شد.

اجرای 50 ویژه برنامه دهه‌کرامت در آموزش و پرورش البرز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی ـ فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، ضمن اشاره به ارسال دستورالعمل برگزاری برنامه‌های دهه کرامت به نواحی و مناطق آموزش و پرورش البرز، اظهارکرد: به دلیل تعطیلی مدارس در فصل تابستان، برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت در دارالقرآن‌ها، پایگاه‌های تابستانی مدارس و کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی این استان در حال اجراست.

وی افزود: برگزاری اردوی زیارتی قم و جمکران و زیارت اولی‌ها، حضور پرشور در مصلاهای سطح استان، همایش اخلاق و آداب رضوی همراه با مدیحه‌سرایی، سفرنامه‌نویسی و خاطره‌نویسی، اعزام دانش‌آموزان به مرحله کشوری مسابقات، دهه کرامت در محله، مشاعره و شعر رضوی، حفظ احادیث و داستان رضوی از جمله برنامه‌های دهه کرامت در آموزش و پرورش است.

معاون پرورشی ـ فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز برگزاری محفل انس با قرآن، مسابقه کتابخوانی، یادوراه شهدا، همایش نماز در فرهنگ رضوی، اعزام دانش‌آموزان به مرحله کشوری مسابقات، نمایشگاه عفاف و حجاب و همایش دختران را به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در آموزش و پرورش البرز برشمرد.

فهمیده ادامه داد: این برنامه‌ها با هدف گسترش فرهنگ رضوی و زمینه‌سازی و التزام عملی به ارزش‌های اخلاقی، شناخت ابعاد مختلف زندگانی اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) و حضرت‌معصومه(س) را دیگر برنامه‌های این استان است.

معاون پرورشی ـ فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: ایجاد فضای انس و محبت در محیط‌ها و مراکز آموزشی و پرورشی نسبت به اهل بیت(ع) از اهداف مهم آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی به خصوص در دهه کرامت است.

وی از دین اسلام به عنوان دین رحمت، محبت، عشق و ارتباط صمیمی یاد کرد و گفت: برای معرفی دین باید از روشی که اهل بیت به ما آموخته‌اند، استفاده کرد.
انتهای پیام

captcha