تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی کشور و استانداری چهارمحال و بختیاری منعقد شد
کد خبر: 3824363
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴

تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی کشور و استانداری چهارمحال و بختیاری منعقد شد

گروه اجتماعی ـ در جلسه‌ای با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور و استاندار چهارمحال و بختیاری تفاهم‌نامه‌ای در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، فناورانه و فرهنگی منعقد شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی کشور و استانداری چهارمحال و بختیاری 12 تیرماه در حوزه‌های علمی، آموزشی، فناورانه و فرهنگی به امضای طرفین رسید.
هدف این تفاهم‌نامه، همکاری متقابل و هم‌افزایی به منظور بسترسازی مناسب برای تسهیل‌گری و کمک به تجاری‌سازی فناوری‌های نوین، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی و ارائه راهکارهای اجرایی و همچنین استفاده از توانمندی‌های اجرایی، علمی، آموزشی، تحقیقاتی و فناوری جهاد دانشگاهی است.
کمک به تأمین اعتبار جهت راه¬اندازی شعبۀ سازمان تجاری¬سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی به منظور کمک به اشتغال استان در راستای توانمندسازی، برندسازی و اتصال به بازار و کمک به تأمین اعتبار جهت راه‌اندازی کلینیک تخصصی سلامت خانواده درمان ناباروری و سرطان، ترمیم زخم و بافت، telemedicine (دوراپزشکی)، دندان¬پزشکی و ... با همکاری پژوهشگاه رویان، ابن‌سینا و پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی زمینه‌های همکاری مشترک طرفین است.
همچنین توسعه شبکه بوم‌گردی استان (مطالعه و اجرای شبکه اکوکمپ‌ها با توجه به قابلیت‌های استان)، بسترسازی جهت راه‌اندازی مرکز مطالعات و پژوهش در زمینه بادام با استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی، کمک به تأمین اعتبار تکمیل و تجهیز فاز دوم مجتمع تحقیقاتی و پژوهشی جهاد دانشگاهی استان و راه‌اندازی مرکز توان‌افزایی و اصلاح نژاد شیلات و ماهیان سردآبی با توجه به ظرفیت‌های استان از دیگر زمینه‌های همکاری بین جهاد دانشگاهی و استانداری چهارمحال و بختیاری است.
بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین در زمینه‌های همکاری با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری آزمون‌های استخدامی، اجرای طرح‌های نظرسنجی، افکارسنجی و رفتارسنجی مورد نیز استانداری و طراحی، برنامه‌ریزی و برگزاری سمینارها، همایش‌ها و مسابقات و جشنواره¬های فرهنگی با رویکردهای ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه با جامعه هدف جوانان استان (در راستای تحقق اهداف تفاهم‌نامه) نیز متعهد شدند.
با توجه به این تفاهم‌نامه استانداری چهارمحال و بختیاری موظف به انجام هماهنگی‌های لازم و کمک به تأمین زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات بادام و کلینیک تخصصی در حوزۀ پزشکی، مساعدت و همکاری در اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط و رفع موانع جهت شروع فعالیت‌های مشترک، مساعدت و همکاری در تأمین فضای مناسب مورد نیاز جهت فعالیت‌های پژوهشی و درمانی از طریق فضاهای موجود ادارات دولتی و کمک به واگذاری موقت فضای مورد نیاز و مساعدت به منظور تجهیز مراکز آموزشی و خدمات تخصصی در راستای کارآفرینی و اشتغال‌زایی در شهرستان‌های شهرکرد و لردگان است.
همچنین جهاد دانشگاهی کشور پشتیبانی و انجام حمایت‌های مالی و علمی لازم برای تحقق و اجرایی شدن زمینه‌های همکاری مشترک در تفاهم‌نامه. حمایت مالی جهت شتاب‌دهی توسعۀ فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان، به‌کارگیری تجربیات و پتانسیل‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، مراکز و واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور در جهت ارائه طرح‌های کاربردی و مطالعات در راستای توسعۀ همه¬جانبه استان، تأمین حداقل 50 درصد از منابع مالی مورد نیاز جهت تحقق زمینه‌های همکاری مشترک در تفاهم‌نامه از محل‌ اعتبارات جهاد دانشگاهی و همکاری برای انتقال فناوری‌های آمادۀ تجاری‌سازی متناسب با اهداف توسعه‌ای استان را متعهد شد.
به گزارش ایکنا، رئیس جهاد دانشگاهی کشور و استاندار چهارمحال و بختیاری بر اساس این تفاهم‌نامه هر شش ماه یکبار جلسه‌ای به دبیری و میزبانی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در استان برگزار می‌کنند و گزارش از اقدامات مشترک ارائه می‌دهند.
انتهای پیام

captcha