طرح حذف قبوض کاغذی در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3827093
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

طرح حذف قبوض کاغذی در یزد اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: طرح سراسری حذف قبوض کاغذی به صورت پایلوت در ۴ شهرستان استان از اول مردادماه اجرا می‌شود.

طرح حذف قبوض کاغذی در یزد اجرا می شودبه گزارش ایکنا از یزد، آرش نواب، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد، روز گذشته، 22 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح سراسری حذف قبوض کاغذی از اول مردادماه به صورت پایلوت در شهرستان‌های ابرکوه، بافق، خاتم و بهاباد اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در کل استان از مهرماه انجام خواهد شد و با ارسال شماره پرونده قبض به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۱۲۱ جهت جمع آوری تلفن همراه مشترکان و ارسال پیامک هزینه برق مصرفی به مشترک صورت می‌گیرد.

نواب حفظ محیط‌ زیست و کاهش قطع درختان، کاهش هزینه‌های مالی و نیروی انسانی و... را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: در این راستا پویش اجتماعی نه به قبوض کاغذی در استان راه اندازی شده است.

میرعامل شرکت توزیع برق استان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: میزان خاموشی برق در استان یزد به ازای هر مشترک در سال معادل 68 دقیقه است که این میزان در میانگین کشوری 880 دقیقه ثبت شده و یزد رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه مجموع مگاوات مصرفی کل صنایع استان یزد 315 مگاوات است اظهار کرد: طبق آنچه انتظار می‌رود، باید بین ساعت‌های 10 تا 16 بتوانیم 60 درصد از مصرف را کاهش دهیم و توقع کنترل 189 مگاوات آن وجود دارد.

نواب به هفته مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: این هفته از 22 تیر آغاز و تا جمعه 28 تیرماه ادامه دارد  و نشست خبری، برگزاری جلسه با مدیران ارشد خانه اصناف و تبادل تفاهم نامه همکاری و برگزاری کنفرانس تجارب برتر مدیریت مصرف برق از جمله اقداماتی است که برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی استفاده از نور طبیعی در طی روز و خاموش نمودن لامپ‌های اضافه، تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی دمای 24 درجه، نصب سایبان و استفاده از دور کند کولر‌های آبی که کاهش 50 درصدی برق مصرفی را به دنبال دارد، جابجایی زمان استفاده از وسایل پر مصرف برقی مثل اتو، ماشین لباسشویی و جاروبرقی به ساعات غیر از اوج مصرف و روزهای تعطیل و استفاده از لامپ‌های کم مصرف و ال‌ای‌دی را از جمله راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق دانست که توسط همه بخش‌های جامعه امکان پذیر است.

انتهای پیام

captcha