به گزارش ایکنا از یزد، حجتالاسلام مصطفی گرجی، مسئول ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان یزد پیش از ظهر امروز، 29 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسجد خاستگاه اجتماع و خود به نوعی یک رسانه است و محل جمع آوری اطلاعات برای مسلمانان و اطلاع رسانی در مباحث فرهنگی و هنری و رفتارهای فضیلتی و انتقال فضایل انسانی به مردم است.
وی ادامه داد: این اقدامات در گفتار امام جماعت تبلور میباید یا در کانونهای فرهنگی هنری مساجد به منصه ظهور گذاشته میشود.
گرجی افزود: همه انسانها به دنبال رشد و توسعه اخلاق، فرهنگ و...هستند و نهادهای متولی اقدامات حوزه فرهنگی را مدیریت میکنند و هرکدام مخاطبان متفاوت دارند که ستاد کانونهای مساجد در هر استان در دل مساجد فعالیت میکند و مخاطبهای ما محله محور است.
وی ادامه داد: جریان حوزه فرهنگی هنری در کانون مساجد تنها یک رویداد مقطعی نیست و در طول سال جریان دارد و اوقات فراغت فرصتی است برای جذب مخاطب که با توجه به فعالیت کانون مساجد با محوریت کودک و نوجوان و خانواده با رویکرد جذب قشر خاکستری برنامهها را اجرا میکند.
مسئول ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: در بحث اوقات فراغت آنچه مدنظر است سعی شده با توجه به مخاطب امروزی به تناسب تقاضا عرضه شود و فعالیتها جدید و در قالب هنر انجام خواهد شد .
وی با اشاره به فعالیت 833 کانون در سطح استان گفت: از این تعداد 360 کانون روستایی هستند و همچنین 348 کانون در شهرستان یزد فعالیت دارند و خوشبختانه به لحاظ کمی اقدامات خوبی انجام شده ولی به لحاظ کیفی حتی به اندازه انگشتان دست فعالیتها صورت نگرفته است.
گرجی افزود: اخیرا 20 مدیرمسئول کانونهای مساجد از 20 تا 27 سال منصوب شدهاند چرا که کانونهای فرهنگی هنری در دل مساجد در واقع ابزاری هستند برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد لذا باید تخصص و انگیزه فعالیت در آنها وجود داشته باشد البته در تلاشیم انتخابات مدیرمسئول را داشته باشیم و فعالیت مدیرمسئول کانون بر مبنای انتخابات باشد.
وی با اشاره به اینکه 600 پایگاه بحث اوقات فراغت را دارند بیان کرد: حدود 30 هزار نفر در این کلاسها که از اول تیرماه آغاز شده و تا نیمه شهریورماه ادامه دارد، شرکت خواهند کرد.
گرجی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی نیاز به خانه تکانی در ساختار و محتوا داریم افزود: گاهی تغییراتی حاصل میشود ولی بلافاصله موضع گرفته میشود این در حالی است که این تغییرات خودبه خود حاصل شده و اگر بخواهیم نتیجه مطلوب حاصل شود باید در حوزه فرهنگ به فعالیتهای نو و جدید توجه کنیم در غیراین صورت مخاطبی جذب نخواهد شد.
وی با تاکید بر محتوا و قالبهای ارائه در مباحث فرهنگی گفت: ما باید مخاطب محور باشیم و کانونهای مساجد برای ایجاد جذابیت در برنامهها آموزش تئاتر بچههای مسجد را برنامهریزی و اجرا میکند.
مسئول ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان یزد از راهاندازی رادیو مسجد در یزد حبر داد و گفت: این طرح از فردا رونمایی میشود که در واقع صدای محلات است و از این طریق صدای مردم و دغدغههای آنان به گوش مسئولان خواهد رسید.
وی طرح سه شنبههای تجربه را از دیگر برنامهها برشمرد و گفت: بحث کتاب و کتابخوانی از جدی ترین موضوعاتی است که در این ستاد دنبال میشود چراکه یزد امسال پایتخت کتاب ایران معرفی شده لذا دو برنامه کاروان دانایی و قرار دانایی در حال برگزاریست.
مسئول ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان یزد با اشاره به فعالیت 200 باشگاه کتابخوانی از اجرای طرح شنبههای با کتاب خبر داد و بیان کرد: در این طرح قبل یا بعد از نماز مغرب و عشا صفحهای از کتابهای مختلف توسط امام جماعت قرائت میشود.
وی از افتتاح خانه هنر بچههای مسجد خبر داد و گفت: این خانه بخشهای ادبیات داستانی، هنرهای نمایشی و سرود بچههای مسجد را شامل میشود که به صورت پایلوت میزبان نویسندگان با برگزاری همایشی کشوری هستیم و در این همایش از هر استان دو نفر خانم و آقا در این همایش حضور مییابند و مبانی نویسندگی به صورت حرفهای بحث و تبادل نظر میشود.
انتهای پیام