مشاوره‌ خانواده مبتنی بر آموزه‌های اسلامی باشد
کد خبر: 3828676
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

مشاوره‌ خانواده مبتنی بر آموزه‌های اسلامی باشد

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: مردم از مشاوره‌ای که بر اساس اصول علمی و مبتنی بر آموزه‌های اسلامی باشد، رضایت دارند.

مشاوره‌ خانواده مبتنی بر آموزه‌های اسلامی باشدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، روز گذشته، 29 تیرماه در جمع مسئولان دفاتر مشاوره خانواده یزد اظهار کرد: باید جلسات مشترکی منعقد شود تا هم قضات محاکم دادگاه خانواده بتوانند مطالب و دغدغه‌های خود را با مشاوران مطرح و هم مشاوران نظرات خود را در خصوص دعاوی و اختلافات خانوادگی طرح نمایند.

وی با اشاره به ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی بیان کرد: ارجاع افراد دارای پرونده در محاکم قضایی با موضوع دعاوی خانواده به مراکز مشاوره، مداخله در فرایند طلاق است که اکنون قانونگذار به این نتیجه رسیده است که باید آموزش‌ها و مشاوره‌های حوزه خانواده را چند گام عقب‌تر و به پیش از ازدواج برساند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد افزود: اگر آموزش مهارت‌های زندگی و پیش از ازدواج به خوبی انجام گیرد بدون تردید انتخاب‌ها و ازدواج‌ها اساسی‌تر و از مشکلات کمتری برخوردار خواهد بود.

وی بیان کرد: مردم از مشاوره‌ای که بر اساس اصول علمی و مبتنی بر آموزه‌های اسلامی باشد رضایت دارند.

رحیمی‌زاده تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا آسیب‌های حوزه خانواده کاهش یابد که در این موضوع جمع بندی دانشنامه ازدواج با همکاری نخبگان، اندیشمندان و فعالان حوزه خانواده مورد انتظار است.

وی برگزاری نشست هم‌اندیشی همگانی در خصوص مباحث خانواده با حضور افراد فرهیخته را یک اقدام مثبت و اثر گذار دانست و گفت: در یک نشست علمی و هم اندیشی با افراد فرهیخته و پژوهشگران حوزه خانواده باید ضمن آسیب‌شناسی معیارهای صحیح و مبانی معرفتی در حوزه خانواده تبیین و تشریح شود.

یادآور می‌شود در این جلسه مسئولان مراکز مشاوره خانواده نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص تحکیم بنیان خانواده پرداختند.

انتهای پیام

captcha