زنگ خطر آسیب‌های اجتماعی در یزد به صدا درآمده است
کد خبر: 3830907
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

زنگ خطر آسیب‌های اجتماعی در یزد به صدا درآمده است

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و نقاط حاد و بحرانی (مناطقی با میزان بالای آسیب‌های اجتماعی) از آسیب‌های اجتماعی شاخص در کشور هستند و زنگ خطر بسیاری از آن‌ها در استان یزد نیز به صدا در آمده است.

زنگ خطر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در یزد به صدا درآمده استبه گزارش ایکنا از یزد، احمد ترحمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد صبح امروز، 7 مرداد در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی مشاوران فرمانداران سراسر استان در حوزه بانوان و خانواده با ابراز خرسندی از ارائه و اجرای برنامه‌های هدفمند در حوزه بانوان و خانواده اظهار کرد: نگاه ما نسبت به جامعه نگاهی مبتنی بر تفکیک جنسیتی نیست و در این حوزه عنصر مطلوب حرکت بر محور حقوق شهروندی محسوب می‌شود.

ترحمی افزود: در استان یزد شاهد رشد و حضور بانوان در مسئولیت‌های مدیریتی هستیم و اولین معاون استاندار و بخشدار زن نیز در این راستا منصوب شد که امید است بتوان از ظرفیت بانوان توانمند در سایر بخش‌ها نیز استان و کشور را بهره‌مند ساخت.

وی بیان کرد: حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و نقاط حاد و بحرانی (مناطقی با میزان بالای آسیب‌های اجتماعی) از آسیب‌های اجتماعی شاخص در کشور هستند و زنگ خطر بسیاری از آن‌ها در استان یزد نیز به صدا در آمده است.

معاون استاندار یزد گفت: با توجه به موضوعاتی که با آن روبرو هستیم، نشاط و پویایی در خانواده به عنوان مهمترین کانون نقش پذیری و زیربنای مدیریت آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در این عرصه بسیار موثر واقع شود که نیازمند توجه ویژه از سوی تمام بخش‌ها است.

ترحمی به مسئولیت جمعی و فعالیت همسو از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی تاکید و برنامه ریزی موثر، مطالبه گری و حساس سازی اجتماعی در این عرصه به ویژه از فعالان حوزه خانواده را خواستار شد.

وی با اشاره بر اهمیت انتخابات دوم اسفند ماه در سال جاری افزود: بانوان علاوه بر شرکت در انتخابات می‌توانند مشارکت آفرین باشند و امید است با تکیه بر اصل همبستگی و توجه به شرایط فعلی کشور بتوانیم برگزاری انتخاباتی با شکوه و سالم را شاهد باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد:حمایت از بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی در رشته‌های مختلف و توانمندسازی برای ورود به چرخه اقتصاد درتمام شهرستان‌ها مورد توجه قرار گرفته است و تلاش می‌شود با تقویت حمایت و تسهیل‌گری از سوی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی رشد قابل توجه‌ای را در این زمینه شاهد باشیم.

انتهای پیام

captcha